Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 28. desember 2008

Romjulstrening.

Idag kl 11 var det klart for trening.. denne gangen lydighet. Erlend sammen med sine hunder, sniff og smule.. (nei, sniff er ikke skrevet feil ;)) En svart og en hvit sherfer. Kjempe søte. Seinere kom også janette ruslende med bovieren ester. De så på. Koslig å slå av en prat :)

Lex og caro var mere enn klar for lydighets trening. I følge erlend hadde han aldri sett en så bra lineføring som det caro vist frem i dag. Og det til tross for trening med potesokk. Caro har skada kloa si, så jeg tar en tur til vetrinær i morra. Kan se ut som den er spjæra i tillegg til at den er knekt forbi nerver. Greit å få det sjekka slik at det ikke blir dyp betenelse mm. Caro var ikke den eneste med potesokk... smule (den hvite) Ble brått usikker på navnet, hadde skada poten sin. Så det var to med "boksehanske" idag men bare smule som kunne bokse. Caro viste ikke hvordan bokse. Smule kan nok stille i boksekamp..hi hi hi.

Nei nå skriver jeg meg helt vekk her... lydighets trening... Lex var også ut en liten runde... vi trente posisjoner... lex er ram til å sette seg lang unna og gå en halvmeter foran. Så jeg belønna når han gikk riktig. Han hadde en innkalling til 10 idag og han kom inn til meg med leka si flere ganger. VELDIG bra. Begge gutta gjorde en kjempe bra innsats i dag. En kort men veldig fin økt.

Håper at det gikk bra med de som gikk opp til klasse b i bruks i dag. To av dem trener i follobruks. Håper de greide det.

Etter lydighets økta dro erlend å jeg å lufta dyra. Lex fant seg en ny leke kamerat, men ikke ny kjæreste.. for det var noe spesielt med lekinga mellom lex og millie. Den hadde ikke lex og smule. Sniff den sorte shefern gikk mere for seg selv. Og gikk kun inn når smule hadde det for morro med caro og lex. Og det var smule det gikk utover stakkar. Erlend og jeg greide å holde oss på beina til tross for islagte veier. Nå slapp erlend å gå med sine i bånd på den verste glatta, sånn er det når man har kontroll på dyra sine. Men jeg holdt meg da på beina. Og det er jeg veldig glad for.

Knoll og tott ligger nå mer eller mindre utslåtte å sover, deillig for jeg sover en del jeg også. Hosta har ikke gitt seg, så søvn er det blitt lite av. Kommer til å kontakte fastlegen min i morra. Liker ikke helt at jeg hoster 4 host og har da blodsmak i munn. Greit å få vite at alt er ok. Har hosta så jeg har blodsmak i munn i en uke i morra. Er nok bare en baggatel men greit å få det sjekka ut :)

Nå skal jeg kose meg med snacks, tv og ta livet med ro. I morra er det tur til vetrinær med caro og lege for meg. Ha en fin aften :)

Ingen kommentarer: