Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 1. november 2009

Over 50 dager til...og bytte beite.

Jeg har kjempe abstinenser akkurat nå....jul...jeg gleder meg så sinnsykt til jul....måtte innom butikken i dag og den er jo full av julevarer allerede....Og det irriterer meg litt...for jeg settes i julemodus leeeeeenge før det er greit å ha det! Hadde hvert enklere for en som er gal etter jul å overleve, hvis butikkene hadde greid å drøye med alle jule varene til desember i det minste eller for å være litt snill...1 advent! Nå kommer jeg til å måtte kjempe med lysten til å hente julepynt og planlegge hvordan dekorere til jul i maaange maaange dager....for jeg kan jo ikke pynte nå...da er jeg jo lei jula lenge før den kommer... I år skal jeg prøve så haardt jeg kan å ikke hente pynten får 1 desmber og ikke pynte før 14....det blir ikke lett...jeg sprakk i fjor nemlig...får håpe jeg greier meg lengre i år...at jeg ikke sprekker!

Det jeg dog greier meg uten..det er halloween....bor i blokk....og har som dere som leser bloggen vet...strek sosial angst...så når det er ukjente som ringer på døra...vel...da har ikke jeg det så godt.... selv om det er barn mv...så greier jeg ikke lukke opp. Hvis jeg ikke vet at folk skal komme til meg...så lukker jeg ikke opp! Derfor er det et mildt HELVETE..(passer vel nå som det er halloween) når folk ringer på døra gjentatte ganger...jeg blir bare kjempe anspent og er klar for å regelrett drepe de på utsiden fordi frykten slår inn. Desverre kan jeg ikke dra ut ledningen til ringe kl da det er ringeklokke på utsiden av blokka og på døra i oppgangen.

Skal se om jeg greier å beskrive hvordan der er...for jeg kan skjønne at det høres rart ut at man ikke tørr åpne en dør....tenk deg det du er mest redd for...det som gjør at du virkelig for ekstrem høy puls...hele kroppen forteller deg at dette er farlig...kom deg vekk! Som en bli som kommer mot deg i 200 km og du kan ikke bevege deg opplegg! Slik har jeg det når noen ringer på min dør! Jeg får ikke puste...får ekstrem høy puls.....hyperventlering neste! Tenk dere at dere for den bilen mot dere gang på gang.... Det fikk jeg i dag når det ble ringt på døra mi 4 ganger i løpet av ett minutt! Og ikke så lenge etter på...sånn når pulsen var nesten normal igjen...da ringer det F"#¤%&/ på døra igjen...og vi starter på nytt! Og de nærmeste dagene nå så kommer jeg til å ha en puls på 200 når jeg hører folk går i trappa i frykt for at de skal ringe på min dør.

Angst er ikke logisk...det er det som er problemet med angst! Følesene dine tar over...de overskygger alt som skjer. Har en drøm om ett liv uten angst....men vet bedre...man må finne en måte som gjør at man lærer å leve med den....jeg har lært å leve med den på noen områder men ikke andre...work in progress.

Skrev i overskriften at jeg har bytta beite...har meldt meg ut av norsk rottweiler klubb og inn i norsk Schefer hundklubb avd oslo. Den klubben har faktisk trening 2 ganger i uka for sine medlemmer....du kan trene bruks med denne klubben...mens norsk rottweiler klubb...betaler jeg kontingent for å motta medlems blad..kanskje 2 ganger i året! Den dagen rottis klubben kan tilby medlemmen sine ett sted å trene ett par ganger i uka, får igang ett miljø...vel da kommer jeg tilbake igjen. Vet at de har greid det på vestlandet...men det er litt vel langt å dra dit for å trent. Pluss at jeg veit at flere...inkl meg, har tilbudt klubben å holde gratis kurs for å igang aktiviteter her i østlands omr også...men de i de forskellige komiteene er ikke interessert...da sier jeg takk for meg. Da søker jeg heller en klubb hvor jeg blir tatt godt i mot...hvor de er inkluderende. Og det når du ikke eier rasen som klubben representerer engang :)!

Nå er det på tide å finne senga si..lex har tatt kvelden...så da ønsker jeg dere alle en riktig god natt :)

Ingen kommentarer: