Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 17. november 2009

Sykemeldt i en uke.

Det var det vetrinæren sa når jeg ringte...ble også gitt beskjed om å holde lex i ro..ingen leking å sånn.... Jeg håper lex hører på den beskjeeden. Han er litt roligere en vanlig, men det er ikke så rart...lufta han løs i sta...og når han løp hørtes han ut som en hes and..og når han ikke løper men får hoste anfall...så høres han ut som grisen til anne-marit, for ordens skyld så er det ikke en orntlig gris...det er en hundeleke gris som har en merklig måte å grynte på...akkurat slik hørers lex ut når han hoster. Og han hørers hes ut når han puster tungt.

Viste at lex kom til å få kennel hoste da noen jeg har trent sammen med oppdaga det på sin hund... Jeg liker å være forberedt og ringte derfor vetrinær for å være sikker på at lex ikke har lungebetenelse....for ingen av de andre hundene jeg har hatt har hatt så seriøs tørrhoste som det lex har..og han har sikla mere en vanlig..fikk beskjed om at skulle almentilsanden til lex bli dårlig skal jeg ta en tur innom.

Har fortsatt en del avtaler men uka blir ikke fullt så hektisk som jeg hadde trodd.

Har vondt av lex da...for han hoster orntlig og brekker seg ganske raskt...du ser han hoster med hele kroppen...og du hører at det surkler i snuta hans når han sover.

Blir ikke noe sitte i kald bil frem over nå...nå blir det lex alene hjemme mens jeg farter rundt.

En ting...hvis hunden din hoster...og du mistenker kennel hoste...hold den unna andre hunder...det er hunder der ute som har dårlig imunforsvar....og hvor kennek hoste kan får alvorlige konsekvenser....ikke tenk at alle hunder får det uansett. Er faktisk ikke alle hunder som takler det og da er det greit at du i det minste sier i fra til de du trener sammen med hvis du har med deg bikkja på treninger mv, slik at de ev kan droppe treninga den dagen.

Til dere der ute..inkubasjons tiden på kennel hoste er ca 14 dager. Hunden er først smitter fri når den ikke hoster lengre. (lex begynte å hoste etter 3 dager)

Jeg har gitt beskjeed om at lex og jeg ikke kommer på trening denne uka....selvom han slutter å hoste i morra, så venter jeg ett par dager slik at jeg er sikker på at lex er smittefri.

Nå skal jeg stelle litt med lexe gutten...gi han ett varmt pledd å ligge på (selv om han ikke liker å ligge varmt) for vetrinæren anbefalte det.

Ha en fin dag under pledd for de med kennel hoste eller annen hoste.

Ingen kommentarer: