Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 8. november 2009

En smule heit....

I dag er det søndag...og søndager betyr spor trening....så da dro vi på spor trening. Lex fikk en lufte tur før det han ble plassert i bilen, mens jeg går inn og kaster i meg i en rask frokost. Så drar vi... er sjelden at jeg er den siste som kommer men det var jeg faktisk i dag...forandring fryder...at jeg våkna seint har selvfølgelig ingen ting med saken å gjøre (kremt). Vel vi kommer oss til stedet vi trener....planene er i hodet og der blir de på vent en liten stund...vi skravler og glemmer nesten alt med spor og sånn. Men legger nå ut ett spor og det i "nytt" terreng for lex... Veit at lex må få ut noe steam sånn før jeg kan tenke på å gå...så tenkt så gjordt...det er full fart ut av bilen og full galopp på jorde....lex bare løper og løper...kommer en tur innom meg...jeg spør om lex er ferdig med å løpe....noe han ikke er. Det var bare en svip tur innom. Etter å ha løpt litt mere så kommer han inn..når jeg nå spør om han er ferdig setter han seg ned.. Så da kan vi gå spor.

Lex starter bra..men er hektisk..må bryte han flere steder...og det ender med at jeg kobler han av selen og på halsbåndet. Da går han bedre men noen meter før slutten bare skjener han rett ut. Jeg får han tilbake og lar han ikke går før jeg ser at han har sporet i nesa. Og vi får avslutta sporet som slutter ved jorde kanten.

Så er det ut på jordet...lex løper litt hit og ditt...jeg kaster ut pinner som senere skal legges i sporet...og han søker..leiter..og søke blir bedre og bedre...og fra å slippe pinnen 3 m fra meg kom han helt inn til meg med den siste...veldig bra.

Jeg vurderer å legge spor på is en liten stund å trene pinne opptak..lex er så inne i ...........heit. Han er periode vis veldig ukonsentret...og med tanke på at lex er 22 mnd om ikke så lenge...så blir det fra nå av korte økter med alt av trening.

Trente lp etter å ha rast innom å spist en middag...ogplanen for treninga er enkel...nå belønner jeg kun når lex går riktig plassert på lineføringa... finner ut at lex har brå stopp, på ståen, når jeg også stopper...men ikke når jeg går...så her jobber jeg fra nå av med ett steg fra...så to steg osv. Kasta tre apporten i dag....han løper ut...henter...knøler litt med den...løper ikke rett inn...slipper når han skal justere seg inn slik at han sitter korekt på plass. Tar opp apporten og sier fast....klikker...belønner mens jeg beveger meg bakover. Så kaster jeg engang til....lex løper ut....husker ikke om jeg sa kom eller på plass..lex kommer inn...litt tygging i inne påplass men han slipper ikke...så jeg klikker og belønner. Kjempe bra...lex hadde også to nydelige venster vendinger...men jeg måtte jo gjøre det engang til etter på og de var greie men ikke nydelige. Spring masj trente jeg også...kenguru hopp i starten men kom seg fort ned igjen...og han får en grei spring masj også...belønna når han hadde rett posisjon. (sliter med at lex er en 30-40 cm for langt frem på lineføring)...og den er han konsekvent på...det gjenspeiler seg i alle øvelsene....derfor masse fokus på posisjon.

Trente innkalling...nydelig...han sitter rett i forhold til foten min...litt langt unna..men rett...og den siste innkallinga så satt han rett og litt nærmere. Veldig bra :)

Med tanke på hvor heit lex er om dagen...så er jeg fornøyd med dagens trening. Nå blir det noen dager uten trening ute...blir trening på at lex finner rett posisjon inne. Og muligens noen treninger på stå momentet inne. Vi får se...planlegger skogstur i morra hvis været ikke blir for ille. (dvs full storm ;))

Da er snart søndags kvelden over også...og en ny uke stor for tur..med alt det den bringer med seg.....

Lex virker fornyød her han ligger å snorker.....og jeg er greit fornøyd...og ingen ting er bedre en det :)

Ha en fin og rolig aften :)

Ingen kommentarer: