Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 30. august 2009

Ett kort referat fra helgen :)

Ja, vi får vel begynne på fredag, da dro jeg til svartskog å jobba med å sette opp banen. Greit å få seg en tur i skogen også, og etter det var det rett på møte i lp komiteen. SÅ lufte hund, mat og natta...Opp tidlig lørdag morgen og avgårde til svartskog. Det skulle jeg være store haren..(det er den som løper sikksakk med ett teppe over seg) og det var jeg hele helgen.

Lørdag stod i rottisens tegn, knerteboere (oppdrette lex kommer fra) og det var for de som kjenner knertebo lett i kjenne igjen hvem som var mamma for alle så litt ut som fancy. Og det var en dag uten de store hendelsene. Koslig å hilse på mange av knerteboerne igjen som jeg ikke ar sett på en hel evighet. Når den lange dagen var over..lex sine behov dekka, så fant jeg ut at jeg ikke var så ung lengere...dor det å reise seg opp av stolen..det var tungt det....tidlig kvelden, og på han igjen i dag.

Og ma kan trygt si at denne dagen som figurant ble anderledes. For en av hundene gikk rett inn i meg og hadde det ikke vert for at jeg hadde "teppe" over meg, ville jeg blitt bitt i hodet armen og IKKE BARE leggen. Det som sjokkerer meg er at denne hunder har tre valpekull etter seg, har flydd på andre i lp ringen og eier sa at denne hunden skulle få ha flere kull......(grøsser langt ned i står tåa!!!!!!!!!!!!) Hu brøys seg ikke om at den ble bortvist!!!! Slike hunde eiere trenger vi ikke. Leggen min er blå. og jeg har en skorpe der den andre gjørne tanna hilste på leggen. Bare slik at det er sagt, det var inge rottis som beit meg! Nevner ikke rasen, for dommerne kommer til å sørge for at den hunden ikke får starta noe mere i norge...og gjør den det og biter ett meneske til er det natta! Spør du meg, (later som du gjør det) så burde ikke den eiern ha lov til å eie hund. (er ikke hundens feil at eier er idiot)

En ting jeg er utrolig glad for er at jeg har jobba med tjeneste hunder, jeg har blitt bitt før, så når adrenalinet roa seg og jeg hadde fått besøk av hunder som ga meg kjempe nuss når de oppdaga at det var ett menneske der, var episoden ute av systemet. Tenker på om en helt fersk figurant hadde opplevd det der...for den gikk inn for å ta meg! Jobba som ett mildt he......for å finne meg og gikk rett inn.... Det skal hunden "ha" han ga seg ikke før han fikk tatt meg.. *s*

Så nå har jeg den gleden å være med i den esklusive klubben av figuranter som er blitt bitt ;P


Da er helgen er over...en fin helg og gratulere knertebo kennel med 7 hanner og 4 tisper som ble født i natt :)

Mikron peip for en stund siden..jeg er sulten..trøtt og klar for å ta kvelden :)

Ha en bitt fri aften...;9

Ingen kommentarer: