Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 25. august 2009

Travel dag...

For først så skal jeg ditt..så skal jeg datt, også må jeg litt bortover der også før det er litt tilbake igjen. Så skal jeg på foredrag i dag...det står at det er for instruktører og koordinatorer i fbk, og jeg har hvert koordinator flere ganger så da slenger jeg meg på. Kan altid lære noe nytt, så da stikker man innom å håper at man kan snappe opp noen ideer.

For det hender at man ikke ser skogen for bare trær og finner ut at man trenger noen nye innspill...uansett hvor man befinner seg nivå messig med hund.. :)

Trente med lex å går, begynt å stille litt krav til han..og han responderte utrolig bra! Her har nok jeg som eier svikta litt..trodd at jeg har en mykere hund en det jeg faktisk har....det fine med lex er at han gir gode signaler.. I dag så møtte vi en liten drever på tur, og lex prøvde faktisk å dempe den, men var klar for utfall fra den andre hunden. Litt usikker på hvordan løse det...får tygge litt på det..har ett par alternativer i hodet....kanskje jeg får noen andre alternativer i dag. Og med alternativer mener jeg ikke røske hodet av hunden mv...jeg ønsker at hunden skal følge meg fordi det er gøy..i lex sitt tilfelle trygt slik at han slipper å dempe andre hunder, lære han at så lenge jeg ser på fatter..later som den andre hunden ikke er der..så går det bra :)

Problemet er at det var ikke det lex lærte når han forjeves prøvde å trekke seg unna når vi møtte damen som bare slapp hunden sin..for den andre hunden gikk på lex og tok ikke hensyn til at lex prøvde å komme seg unna.. Den andre hunden beit seg fast og begynte å rive i nakke på lex.... Så man kan ærlig si at jeg ikke veit helt hvordan bygge opp den tilliten som brast der...... Men jeg finner nok ut av det ;)

En ting som slo meg akkurat nå...lex er utrolig urolig i dekken..fellesdekk..når jeg står nerme han er han rolig...med engang det blir avstand er han urolig..å igår reiste han seg for å komme mot meg..... Ikke snuse på de andre hundene eller annet..han søkte meg....

Okej..hoved oppgaven min blir å gjøre lex tryggere! Veit ikke helt hvordan enda...men det skal jeg får til :) For det finnes IKKE agresjon i lex...

Hmmm ser ut som jeg kan ha fått ett glimt av skogen :) Nå er det bare å finne den rette stien :):)

Ops...kl er altfor mye. Hade!

Ingen kommentarer: