Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 21. august 2009

En dag uten trening ;)

Det er det denne dagen blir, for det er hus arbeid som står på planen. Men jeg trente i går..lex var ikke like villig til å ta metall aporten ute..men den kom etter hvert der også. Noe jeg synes er veldig bra. Så var det spor trening. De gikk det også bra...og jeg kjente når jeg kom hjem at jeg var dritt lei trening..*ler* Det skal blir godt med en hvile dag, for jeg trener faktisk med lex over alt fortiden. Jeg trener med lex når vi går tur, han har en tendens til å skulle leke med andre hunder selv om de ikke vill. For lex er litt usikker på andre hunder så i stede for å bjeffe å bråke kaster han seg frem å inviterer til lek. Uansett størelse og dyrerase..lex har invitert hester til lek også han. Har fått en del ting bekrefta i de siste, og har dermed bretta opp arma og jobber hardt med ham vær dag. Regner med at når det meste er over denne høsten blir det en tur opp til trysil hvor vi begge kobbler av og gjør litt som vi vil :)

Har gjordt noen endringer på bloggen min, nye bilder osv på h side. Kommer vel til å gjøre det med ujevne mellom rom...forandring fryder sies det :p Og det kan jeg jo være enig i.

I går kveld når jeg lå i senga mi...å hørte at det regna ute tenkte jeg at regn er ganske søvn dyssende når du slipper å være ute i det... når du ligger under en varm dyne...har det godt, varmt og tørt...så er ikke regnet så ille alikevel...greide å skru av "hodet" slik at jeg sovna :)

Og enda bedre..fikk den tiden jeg trengte til å våkne orntlig i dag før lex skulle ut også....kjenner at jeg da brått er litt mere "tilpratenes" når jeg får de minuttene for meg selv... Ser ut som vi slipper regn på klubbmesterksapet i morra også..det er jo ganske deilig...så får vi se hvordan det går i morra..generalprøven før vi debuterer offesielt.... merker egne forventniger er ganske lave...er ikke som jeg har pleid..legge liste 5 m over det som er realistisk.

Klart man drømmer om å vinne....tror jeg skal ha fokus ett annet sted denne gangen. Mere kommer vi oss igjenom er det greit.for jeg har pr i dag ingen øvelser vi kan få 10 p på. Er for uryddig...og så lenge jeg greier å akseptere det tror jeg at jeg har kommet ett stykke på vei når det gjelder å være realistisk...ikke la ambisjonene overstyre, og dermed blir du kjempe skuffa når ting ikke går så bra som du trudde.

Som en sa til meg en gang.."det kan ikke gå bedre en det gjorde på den beste treninga" nå skjønner jeg litt bedre hva han mente med det... For en hund som går en lineføring til 8.5 på trening, går sjelden til en 10 på en konk....

Eneste som gjenstår nå er nervene for å starte og alle katastrofe tankene som dukker opp...får håpe at erfaring vil dempe noe av det...for jeg tviler på at den noen gang blir borte..første oppgaven er å gjøre den levlig :) (og bare det er en giga oppgave :p)

Ha en god helg :)

Ingen kommentarer: