Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



onsdag 25. februar 2009

Trening...og i tenke boksen.

Var på første lydighets treninga på lenge i går. Lex var først ute... litt lett påvirkelig av det som skjer rundt ham, men han blir i momente han er i selv om han ikke har fokus på meg. Han ville ikke være med på felles sitten, men hadde en kjempe bra fellesdekk :)

Lex ligger veldig høyt og stå er en øvelse som har godt helt i glemme boka... her klasker vi ned i dekk. Tydlig at ståen ikke er generalisert enda så nå blir det å trene stå litt overalt. Om det bare er å kjøre ett sted for kun å trene stå, den må vi få på plass. Positivt er at lex gikk veldig samla midten og slutten av økta. Enten så begynte han å bli sliten eller så greier han endelig å samle seg. Lex er veldig sosial så jeg må trene på at det står folk foran oss når han skal utføre momenter. Han greide ikke det å dekke samtidig som "dommer" står 2 m foran og er veldig var når det går noen rundt ham. Masse å jobbe med.

Caro var også ute en liten økt i går, og han greide etter masse om og men å fokusere på meg, han raser lett ut... jeg lurer på om jeg skal pansjonere han fra lp.... om jeg er urettferdig som krever at han skal greie å legge bånd på de sterke driftene han har.... er veldig i tvil. Trene kommer jeg til å gjøre men nå mere for morro og at caro elsker å trene... Kanskje starte i bruks? Gjøre ting for morro, bare kose oss. Så kan jeg satse mere mål retta og bruke energien på lex. Har mål med lex, og de skal jeg nå, og jeg gir beng i hvor lang tid det tar. Og vi skal bruke den tiden vi trenger!

Merker at jeg begynner å stole mere og mere på lex....og jeg stoler ikke på caro på samme måten. Lex veit jeg at kommer når jeg roper.... han blir liggende på fellesdekken... Med caro har jeg hjertet i halsen, reiser han seg nå, er det noen hannhunder i nærheten... De følesene har jeg ikke med lex... for lex har ikke vist hannhund agresjon enda. Og caro hadde det fra jeg fikk ham... det er også en av grunnene til at jeg vurdere å pansjonere caro. Bare delta på uoffesielle stevener mv med caro, trene på konkuranse nervene med caro og konkurere offesielt med lex.....

Vet en ting og det er at jeg vil bruke tiden godt, og jeg skal være sikker på at jeg følger magafølesen min...for den slår sjelden feil.


Ha en fin aften... det lukter faktisk vår til tross for meter med snø ;)

Ingen kommentarer: