Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 22. februar 2009

Snø kaos...

Var i allefall det i går kveld. Jeg dro til min far, tok meg ett bublebad..., nydelig, og snøen laver ned...finner ut at hvis jeg ikke skal måtte gå hjem bør jeg prøve å komme meg av gårde... og det var akkurat. Oppkjørselen til faren min er vel ca 50 m... og jeg lekte brøyte bil med min lille IKKE brøyte bil, så vi kjørte oss fast for ca vær meter. Når jeg endelig kommer meg ut på veien, hovedveien er det takk å lov enklere å komme seg frem, ikke mye men nok til at jeg ikke kjører meg fast.

Er rimlig glad når jeg kan parkere bilen inne i garasjen og er tygt hjemme. Og ca 15 min etter at jeg har kommet hjem slutter det å snø, og det er yr i lufta i stede. Men det viste jeg ikke før ca 30 min etter at jeg bestemte meg for å dra hjem. Samme, jeg kom meg nå hjem.

Sitter å nyter inne vær og ser på titte kasse når jeg får en sms : endelig er alt måkt...og da raser det fra taket...så nå kommer jeg meg ikke ut! Fikk bilde av snøen som har rast av taket.. var minst EN meter med snø som hadde rasa ned. MINST! Artig med snø.

Sender en sms til vektern i oslo og får høre det går ssaaaaaakte, umåka og masse snø. Ikke alt for lenge etter på får jeg sms, jippi nå går det i hele 30 km i timen. Nesten så lappe kan ryke.

Det var mye sport på tv i dag så noen i trenings gruppa valgte det i dag, og det er lov. Vi to andre som dro ut å trente, fant en plass hvor det var måkt og bar asfalt på store omeråder. Trente på det vi pleier, budføring. Og det gikk opp ett kjempe lys for lex idag.. det var en eneste komandoog det var bud, lex gjør resten helt uten hjelp, nesten perfekt innkalling, litt slærk bak på figurant b. (den hunden skal løpe ut til) Kjempe stolt!!!!!!! caro er ikke helt med på ut men kommer rett inn.. veldig bra!!!!

De har fått løpt fra seg i dag, masse snø, og lex har rulla og akt på ryggen nedover brøyte kantene (minibrøyte fjell) caro har også stor kost seg i snøen. Godt noen setter pris på den :9 begge ligger som slakt.... forgje dagen så lufta jeg dem ett sted hvor de kunne få løpe litt, og det var ca 45-50 meter med fri tilgang til traffikert vei. Jeg bruker godbiten først, og begge bikkjene går på plass som en DRØM! De løper fra seg og jeg snur nærmer oss veien og sier plass... caro er på plass med engang. Lex er ikke helt enig men etter rolig nei, (med hjertet i halsen) sier jeg plass ett par ganger, for lex er ikke helt med på at vi skal ditt riktig enda... men uten godbit... så går begge to på på plass, er under kontroll og de går knall bra begge to! Var så stolt jeg at jeg måtte ringe noen, så det gjorde jeg. Det er en drøm at begge to går på plass og under kontroll. De gikk bra påplass når torill kom i dag også, helt til emma bjeffa da rasa de litt ut. Men de gikk på plass tiltross for at de så at det var kommet en bil til. Og man må starte i det små! Rom ble ikke bygd på en dag sies det ;)

Det har helt klart lønt seg å la lydigheten ligge på hylla en stund for begge to virker mere med. Nydelig altså! Artig med slike dager også :)

Nå sitter jeg å venter på tlf fra debutanten i kl 2 i dag.

Fikk vite av torill af fuglene driver å gjør klart fuglekassene...det må da være ett tegn på at våren er på vei... tiltross for all snøen...eller hva?

Ha en fin søndagskveld :)

Ingen kommentarer: