Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 2. oktober 2008

Nok en sportrening unna gjordt.

Til tross for dårlig vær så må man trene og man blir ofte belønna med opphold når spor gås. Idag gjorde vi det.

Jeg var først på trenings plassen, la ut spor til begge bikkjene. Gobiter i lex sitt, og gjenstander i caro sitt.

Toril og emma kommer, legger ut spor så kommer arne og trix. Mens arne legger ut sitt spor tar jeg ut lex og det er kaos. Draing i båndet, ikke høre på fatter før han virkelig blir forbanna og sørger for at hele skogen vet det. Lex får IKKE gå spor før fatter sier spor... vi har fått ned tempo, konsenstrasjonen..... Den er ikke til stede. Så jeg sendte oppdretter en sms med ordlyden: tror jeg skal gjøre lex og meg en tjeneste å legge spor treninga på vent frem til vi skal på kurs i des. Jeg kjenner jeg blir frustret og begynner å grue meg til å gå spor med lex. Da bør man ta en pause slik at man ikke lage mere kaos og frustrasjon hos både megselv og lex.. Stoppe før det blir bare negativt.

Jeg vet hva jeg må jobbe med.. Så da legger jeg alt fokus på det, så får spor komme etter hvert. Blant annet interessen for gjenstander må jobbes med.

Så var det trix som skulle gå spor, og det gikk veldig bra. Vi ser på fra avstand, og det så riktig bra ut. Arne bekrefter at det gikk bra. Tror det ble en stopp, og det synes jeg er greit for lille trix. Arne virka fornyd og det er det viktigste.

Så var det caro sin tur, han kommer seg veldig...sitter tålmodig mens fatter forbanner sporlina som burde hvert bytta ut. Caro går ett samla og fint spor...nydelig tempo...plukker alle bortsett fra en gjenstand. En veldig liten en...en smokk som lex fant ute. Går vinkelen helt perfekt...og slutt gjenstand rett på... Kjempe førnøyd :)

Så går torill sitt spor med emma. Det går veldig bra, noen få stopp men ikke noen kjempe utslag fra sporet...hu går kjapt inn på sporet og følger det kjempe bra.

Vi trente littbidføring også, emma begynner å skjønne tegninga, caro ser ikke helt poenget med å gå tilbake til fatter..han andre mannen har jo masse goniter. Og dessuten er han mere spennende en fatter. Han kan ha den dumme kongen for seg selv. Mange kule lukter å... og caro vet så alt for godt at der ute..får ikke fatter gjordt noe.

Så var det trix sin tur...torill løper av gårde inn i den stoooooore mørke skogen. Trix nøler..løper 10 m så tilbake til fatter... men den dama lager så masse positive lyder at trix bare må ditt i mørket å sjekke. Og fryken overvinnes og trix belønnes med leking, rive i strykker filla :)

En bra trening... er ikke sint på lex, eller planer om å gi opp spor med han. Lex gjør det beste han kan ut fra seg selv. Jeg gjør så godt jeg kan..og akkurat nå så er vi ikke på samme plan. Lex og jeg..desverre.

Jeg har sliti med caro også, så jeg vet at trening nytter... vi må bare ta en ting av gangen :9

Ha en fin høstkveld :)

Ingen kommentarer: