Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 9. oktober 2008

Kurs å sånn.

Hvis det er noen der ute som kan gi meg noen tips på hvordan få en hund som 3 kurskvelden på rad opplever at det ikke er helt trygt å ligge i fellesdekk sammen med andre. Det er en av de andre på kurset som har 0 kontroll på hunden. Jr ligge nå å venter på at det kommer til å skje noe og han ligger i spenning, og reiser seg. Jeg ønsker tips på hvordan få Jr til å føle seg trygg på fellesdekk. Jeg vet at jeg må jobbe med fellesdekk sammen med tryggehunder. Det jeg tenker på er at jeg skal lære jr at det ikke er noen fare å ligge i dekk på det stedet vi trener. Understreker at jr IKKE har blitt angrepet av andre hunder. Det blir en del kjefting å sånt, mye uro som lex ikke vet hvordan han skal takle...og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forteller lex at det behøver han ikke tenke på. Jeg fikser dette. Ingen hunder kommer bort til deg i dekken. Og det er det ingen hund som har. Tips tas i mot med takk.

Fikk også vite at en av hundene på kurs har fått kennelhoste. Ringte vetrinær i dag og fikk vite at det kan ta 10-14 dager før du med sikkerhet kan si att hunden ikke har fått det. Jeg har ett par hundereiere å informere.. Så man kan vel si at kennelhosta er på vei hit jeg bor. Jeg bor ett sted det er hunder 24 t i døgent. Og kennelhoste er veeeeeeldiiiiiig smittsomt.

Nå må jeg farte videre. Hejdå :)

Ingen kommentarer: