Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 15. september 2008

Prioriteringer.

Fikk en tlf idag, med sp om jeg kunne gjøre noe neste uke. Noe jeg ikke kunne fordi jeg var låst fast. Jeg er opptatt hverdag spesielt på den tiden som det var ønske om at jeg gjorde noe. Fikk påpekt at det var om å gjøre å prioritere. Jeg svare ja, jeg prioritere hunden mine. Hvor på responen var "fra 8 om morra?" Jeg svarer ja, og den jeg prater med sier"da vet jeg det" og virka litt sur.

Den jeg pratet med hadde ikke samme prioriteringer som meg, kanskje jeg ville blitt sur også hvis noen hadde en andre prioriterning det mine var. Det vet jeg ikke før jeg er i den situasjonen. Vedkommende traff meg også på en dårlig dag...jeg har århundrets hodepine..nyser, fryser, svetter mm. Mulig en liten høstforskjølese er på vei.

Det som gjør meg litt irritert derimot, er at denne vedkomende, blir sint fordi jeg ikke priorieterer det som er viktig for denne. Men det som er viktig for meg akkurat nå.
Og hadde denne prioriotert ting på en bedre måte tidligere så kanskje jeg hadde hatt lyst til å priorietere anderledes. Men det gjorde denne ikke. Som denne sa selv, det kommer jo ann på hvordan man prioriterer.

Det var derfor veldig deillig å greie å si nei til andres prioriteringer å si ja til mine egene...mine egne har nemlig en egen tendens til å havne bakerst i køen.

En av mine prioriteringer har sendt meg ned i en drøss av pappesker med gamle papirer å sånn. For andre som burde ha oversikt og kontroll over de papirene har mista dem. Ett sånt offentlig kontor. Og blandt de papirene de har mista, som jeg har, fant jeg noen gamle brev, artig å lese ting fra svunnen tid...(er det ikke det de sier om gamle minner) og der fant jeg noen utsagn om vennskap.. her kommer en av dem:

To handel yourself, use your head; to handel others, use your heart.

Ha en varm inne høst kveld...hvis det er det du ønsker å prioritere. Aaaatsjhooooo!!!!!!!!!! Vet hva jeg kommer til å prioritere..He he he he....aaatsjhooooo!

Ingen kommentarer: