Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 14. september 2008

Jojo.

En av mine beste venner fikk seg hund for 11 dager siden. En bishcon havanes, hanhund som heter..jojo. Jeg har gitt dem noen tips å råd. Og de trener litt sammen med meg. Det som er litt morro, er at når jeg pratet med min gode vennide i juni, så var de på 1 av en skala på 10, med tanke på å skaffe seg hund. Det var i juni. I slutten av juli, starten av august så fikk jeg sms som jeg ikke skjønte så mye av med engang. "rart å gå svanger uten å ha morgen kvalme og sånn". Må si jeg lurte fælt, var hu gravid? Neida, de var i kontakt med oppdretter og skulle besøke dem. Her var det ting på gang.

Datteren til min godevenninde har gjordt det alle valpekjøpere bør gjøre. Hu har sitti timer foran datan og skaffa frem informasjon over hva slags rase de burde skaffe seg. Hva som var streke og mindre sterke sider ved de forskjellige rasene. De sjekka ut forskjellige oppdrettere. Og fant en de oppdretter som virker ok på dem.

Har nå hilst på jojo ett par ganger..og det er en liten sjarmør som ikke er større en hodet til mine beist. Han lærer ting raskt. Skal bli artig å bli kjent med jojo, for jeg har aldri hvert borti en bishon havanes før. Så nå har jeg muligheten til å bli kjent med enda en rase.

Det som er morro, er at det var datteren i huset som ville ha hund i utgangspunktet. Men det å se min vennindes oppførsel...skulle tror det var henne som ville ha hund. Så mye dulling og kosing som jojo får av henne..det er bare artig å se på. Hu er også flink til å sette grenser for jojo. Og jeg synes de er flinke til å være førstegangs hunde eiere. Som skrevet, gleder meg til å følge dem.

Håper de kommer på trening i kveld :)

Ny link, Cathrine med hundene kaizer, masi og killja. En jeg trener sammen med i follobruks.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du leser meg langt inn i sjela..
sol.