Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



onsdag 3. september 2008

Kunne ikke tro det jeg hørte...

I går var det trening igjen...så jeg tropper opp med dyra mine..gjør klar til tannvisning... Ser at damen som skal ta tannvisning ikke helt greier å lese hundenes singnaler så når hu kommer til meg ber jeg henne bare stryke lex på siden, ved munnvikene.. og svaret jeg får er følgenede:

"jeg tar ikke tannvisnig på dine hunder, har sett deg henge på slepe etter dem, det prates om dere at hundene din ikke får lov til å hilse på...så jeg tar ikke tannvisning på hunden din for han vet at han ikke får hilse på meg"

Hadde jeg møtte denne damen som en privat person, hadde det stilt seg andreledes men dette var trening i regi av en klubb! Man drar ditt for å få hjelp til å trene på det man trenger å trene på. Og om man som koordinator på trening ikke er enig med en som trener driver med hundene sine privat...så tar man det privat og ikke foran en haug av andre folk..og man legger igjen sine meninger om den man er uenig i hjemme. Eller hvis man føler behov for det...tar det på to mannshånd!

Må innrømme at lufta gikk uta av meg..så ble jeg eitrande forbanne på godt norsk!!!!! Hva i svarte....veit hu om mitt hunde hold... hva vet hu om grunnene til at hundene mine ikke får hilse på alle å en hver? Caro er hannhundagresiv..derfor hilser vi ikke på andre hunder....og lex har ikke behov for at alle skal hilse på ham! Eller han på dem. Og det er ikke så mange som ønsker å bli stempla av rottis på over 40 kg.¨
Du får f... meg kjeft for det også...så derfor HILSER ikke mine hunder på folk før jeg har sagt fri til hundene...(har ikke bikkje for å tilfredstille andre!) Det finnes også mennesker som er redd hunder der ute..veit jeg har en rase som mange desverre opplever som truende... Jeg prøver å ta hensyn til dem..for lex vet ikke hvem som er redd for han eller ikke..og han ELSKER å kaste seg frem for å si hei...

Ja jeg er sint! Det må man få lov til når man møter idiotiske folk. Skal ikke utale meg om hundene til denne dama. Hva hu gjør med sine hunder er hennes business...., tenk om hu kunna la mine hunder bli min business..sukk.

Kan vist ikke gjøre alle til lags...enkelte ganger blir det galt uansett hva man gjør.

Det er to mennesker som desverre opplevde ubehag... ved at jeg ikke greide å holde igjen både caro og lex på engang..ble overaska...trøtt som en dupp og rundt ett hjørnet kommer det to bordervalper...takk å lov så viste hverken lex eller caro noe som helst tegn på at de hadde noe vondt på hjertet... de pep og loggra med hele seg fordi ville hilse på. Etter det går jeg turer med bikkjene på dagen en og en! Jeg prøver å ikke gjøre den samme feilen to ganger.

Caros utslett er blitt betraktlig mindre...er enda ikke uten for fare da symtomer på borrelia kan dukke opp etter at utslett er borte..men det ser ut til å gå den riktige veien. Godt det er noe som er litt positivt oppi det hele...hi hi hi hi.

Phu..håper bikkjene har bedre avreagering en meg...for jeg er sint på den dama fortsatt.

Ha en fin dag før regnet kommer i kveld ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Kikar in en sväng... förstår din ilska, jösses vad folk kan kasta ur sig underliga saker.. sådana dårar finns i sverige också *s* Hoppas din Caro kryar på sig snart och att ni får en fin höst.. Många hälsningar från Knertebos Happy med familj