Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



onsdag 30. april 2008

Kort oppdatering... Valpekurs mm

I går starta vi med øvelsene hvere her og hilse på trening på valpekurset. Dvs at hunden ikke skal hoppe opp på de som vi hilser på. Vi fikk selskap av russen, de spilte musikk for hele ski slik russer har for oppgave på denne tiden av året....og vi var ca 30m unna. Så vi fikk masse forstyrrelser. (var ikke fult så gøy for meg som hadde århundrets hodepine) lex er veldig flink...han sitter med kontakt rundt beina mine. Og det uten at jeg ber han om det. Veldig bra :)

Må fortelle om caro som nå periode vis skjønner at bakparten skal være med også. Når vi går lineføring. Og at han fortsatt overser at lex rir på han synes jeg er utrolig. Merker dog at Caro har begynt å forme den valpe lissensen til lex... Det er ting caro ikke aksepterer lengre. Masing når han vil ligge i fred...og om morran så orker ikke caro som meg masse aktivitet. Så da sier caro i fra på en måte som lex forstår..... Og lex tar hintet. Veldig bra :)

Apropo morgen...i dag vekte jeg lex kl 0905...... Det hjelper på.... Snart får jeg ett dyr som er mere lik meg...seint oppe om kvelden og seint oppe om morran.... ;)

Det er en ting jeg er litt forundra over...caro bæsjer...og lex stiller seg rett bak rumpen til caro...og får basjen i hodet (så det forsent) Hvorfor skal lex da på død å liv bak på akkurat samme stedet neste gang lex gjør fra seg?.. Får håpe han lærer at det å stå der er dumt...

Det er morro med to hunder i forskjellig alder..det å se lex være kjempe opptatt av å lukte på de samme flekkene som caro..uten å helt vite hva det er han snuser på...ubetalelig..Lex snuser for harde livet....og ser på caro mens han snuser...hi hi hi hi.
Eller å se at lex får øye på noen han synes er skummelt..er caro med holder jeg han tilbake slik at lex får løst ting mest mulig alene. Og blikket caro har på lex de gangene caro gidder å se på lex.. Tolker blikket slik"er du redd for den søplebøtta der?! vi har jo nettopp godt forbi en helt lik en..." Eller "hva syns du er farlig nå da?"

Blir spennde å se om jeg greier å se hva lex lærer av caro...og hva jeg lærer han.. Tror nok caro er en bedre lære mester en meg...

Nå nyter jeg dagene med ro og forbereder meg mentalt på første pubertet....den er ikke så alt for langt unna.... For hver dag som går er puberteten ett steg nærmere.

Ha en fin dag folkens...

Ingen kommentarer: