Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 3. april 2008

Tur i skogen.

I dag har vi gått en lang tur, vi starta kl13.30 og var hjemme kl 16.45. Vanlig vis tar turen jeg gikk en time. Men lex er en liten gutt så vi tok mange pauser og stopp. Lex trengte hjelp til å kommer over enkelte stokker og bekker. Vi gikk et såpass rolig tempo at jeg fikk med meg omgivelsene og fulge sangen. Det er noe jeg savner å høre etter at jeg flytta hit jeg bor nå. Her hører jeg stortsett bare bil traffik. Det i tillegg til å se bikkjene løpe fritt omkring, bruke kropp og sjel... ingen ting gir meg mere glede. Til tross for enkelte problemer med stokker over stien og store bekker, var lex veldig flink. Han herma etter caro når caro fikk fert av ett eller annet. Det er helt klart at lex følger lukter, for han var umulig å få kontakt med når han oppdaga noe som lukta ekstra spennende. Caro går mye på overvær når han søker. Han tok faktisk stand i dag... orntlig fuglehund stand... Helt rått se på men ikke fult så gøy når du skal prøve å rope inn caro mens han sporer. For lille piraja..( mitt kalle navn på lex, caros navn på lex er nok klegg...) hang i hæla på caro hele tiden og når lex viste klare tegn på atn var sliten ble caro festa i kort lenke og det ble mange pauser. Lex styrte tempo, men ca 2 km hjemmen fra ringte jeg min far, som er på vei hjem fra jobb på den tiden, å fikk han til å hente oss. Da var lille lex fulstendig utslitt. Vel hjemme og en rask skyll i dusjen var det rett inn i buret hvor han nå sover som en stein. Er kjempe imponert over lex, han viste klar tydlig at han er en hund man må begrense og holde litt igjen. I helgen skal caro på spor kurs...får håpe vi greier å lære caro å gå med nesa i bakken og ikke i "lufta". Ikke minst at jeg greier å lære caro at han skal gå spor, ikke leite etter gobiter på bakken. For han stresser veldig i sporet. Gleder meg til helgen...skal bli gøy å trene litt spor igjen.

Ingen kommentarer: