Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 31. januar 2010

Kaldt men koselig:)

Da var dagen jeg hadde gledet meg sånn til kommet. Å møte de i bruksgruppa igjen. Det var litt kaldt men så utrolig koslig å treffe de igjen. Jeg var tidlig ute, det var det en til som var, så det ble litt kaldt på slutten. Men vi fikk trent litt. Til og med han som bare skulle være sosial fikk trent litt. Det liker vi ;9

Lex fikk hilse på Trix, og mere utøvende dominans skal man lete lenge etter..mfh. Lex tok av og red på Trix...da sa jeg stopp, og at en hund er dominerende over for artsfrender er ikke dermed sagt at den er dominerende ovenfor fører. For lex trakk seg når jeg sa nei og ba han om å slutte. Noe jeg ikke er veldig vant til, så det var godt at lex tok hintet selv om jeg måtte gjenta hintet når han gikk for langt. Så hørte han på hintene selv om det var glemt etter noen min. Trix var klar for å ta igjen...men vi fikk brutt det. Og regner med at etter at de har fått hilst på hverandre etter en par ganger så er det vel avgjordt. Helt ærlig så ble jeg overaska over hvor stort behovet til lex for å dominere er...at han klatrer på en annen hanne for å ri....ikke noe jeg roper hurra og kult for. Men en ting skal lex ha...han er ikke agresiv på noe vis..mere en idiot som har behov for å markere seg...mfh.

Skal innrømme at jeg var litt betenkt når matfaren til trix spurte om det var greit, jeg sa som sant var at jeg var litt usikker..men tok han sjangsen var det greit. For lex har vel ikke hvert den som har gjordt utfall først når han har hatt utfall. Og han går ikke inn for å skade..mere kontrollere. Og trix kommer ut og er underkastende...og lex går ganske raskt inn å dominerer, ..men ikke noe tegn på angrep. Og det til tross for at "tispa" hans sniffen var ute likt som dem. Lex ble tatt inn i bilen får han ikke ville slutte med å dominere etter litt mange tilsnakk. Men er fornøyd med at jeg ikke har en angreps maskin slik caro var.

Lex og jeg trente litt fri ved fot, litt kaldt på finga. (belønner med gobit)..hadde stått litt lenge stille. Perioder som er bra..bare så trist at de gode periodene er så korte. Vi har helt klart en jobb å gjør der. Ståen var så som så, innkalling så falt jeg tilbake til gamle vaner og når lex satte seg skjevt så ga jeg ny komado...så vi tok en til og da satter lex seg korrekt :):):)

Men nå er søndags treningene starta og vi får håpe det ikke blir så kaldt neste trening. Særlig når man belønner med gobiter.

Som skrevet..kjempe kos å møte igjen treningsvennene. Dette er folk som ønsker at du skal lykkes, som virkelig vil hjelpe deg frem. De tenker på deg, sender deg sms, gir deg oppbakking når dagen er litt ille....vil ikke bytte de mot noe i hele verden :) Dere er helt fantastiske alle sammen :)

Eneste som mangler nå er at den ene som mangler hund akkurat nå for seg hund og ikke bare er vikar og får trent egen hund snart. Krysser finga for at det kullet du prata om har en valp til deg. Den valpen vil få det så bra hos deg:)

Kjenner at jeg har en god følese i kroppen som det er en stund siden sist jeg hadde. En pusle brikke er tilbake igjen :):) godt at vi i er igang igjen folkens så får vi håpe at vær gudene er snillere mot oss neste søndag :):)

Denne uka har med untak av en kveld hvert en knall fin uke. Håper den uka som ligger foran meg nå blir like bra :)

Ha en fin fin søndagskveld..og håper du får en like fin uke som det jeg har hatt.. :):)

Ingen kommentarer: