Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 8. januar 2010

Alt blir som sirup....

I de tempraturene vi har nå...var ute en tur i dag med bilen...den stod stille i litt over 10 t..og det å bevege girspaken var som å prøve å røre i en seig tung røre....det knirker og knaker når du sviger...bilern lager lyder den ikke har gjordt før. Som den er dyp fryst...og det er den nok også. Har "bank i bordet..osv" ikke hatt problemer med å få starta enda. Den vill ikke starte med en gang, men den starter i løpet av noen sekunder. Så bilen skal få noen små turer nå som dagene ligger på 15 minus...eller mer..mindre?

En ting..jeg er aldri sikker på når man skal si at det er under -15......eller over. For når jeg ser på min grade stokk så er jo -16 "høyere" en -15.... og når det er - 10 så er det jo mindre en -15?

Da er det greit å kunne forenkle ting og tang.....som å skrive ved -15. Da skriver jeg i allefall ikke noe feil. (skrive feil vil det desverre altid dukke opp...for jeg har dysleksi) men jeg kan jo prøve å unngå flere feil en nødvendig. ;)

Jeg har funnet ut hvordan jeg skal generalisere stå på avstand med lex...rett å slett kaste ballen over hodet hans....det funka veldig godt når jeg trente på ullevål i går. Fikk også kjørt en lineføring med komanderinger. Og jeg har en jobb å gjøre på spring masjen...for der har jeg en kenguru....som gir fra seg masse lyd. Han er jo bare glad..og nå som det er heller kjølig så er det jo greit å trene på det når man går på tur. For det er det eneste stede det ikke kjennes ut som alt blir som sirup. For lex går ganske fort uansett temp..vel ikke når det er kjempe varmt ute...da går tempo noe ned. Men eller så har lex kun ett tempo...fort! Det vil si at man lukter på alt fort... man går ikke tur...man traver..eller passganger tur. Lex er glad i å løpe :)

Var hos en god venn av meg i dag og fikk noen tips, ganske så gode tips om det å drive for seg selv. Og de har jeg tatt med meg og noe av dem drive jeg å følger nå....;)

Helgen er nesten helt ledig..skal spise middag med fam i morra, og det ser jeg frem til. Er litt mye snø, og litt for kaldt til at det blir noe brukstrening om dagen. Men det er fortsatt mulig å trene lp 3 ganger i uken. Og det uten å fryse av seg fingre å tær. Deilig.

Jeg skal innrømme at nå holder det med så streng kulde. Og vi får håpe at det vi har fått nå er det vi skal ha av streng kulde i 2010. Jeg har ikke noe problem med -10...men når det tipper -20 på dagtid..da begynner det å bli vel kaldt for meg. Verste er det at det er så inne i h...kaldt på badet mitt. Har en sånn stråle ovn og den gir ikke så mye varme akkurat..og det hjelper ikke at ventlasjons anlegget suger ut den lille varmen som ovnen greier å produsere....for det er ikke tett. Jeg har lukka luka så godt det lar seg gjøre men det hjelper svært lite. Er kaldt å dusje om dagen,

På den annen side så har jeg vann i krana, jeg har strøm i kontaktene...og ikke som de 700 som brått ikke fikk strøm lengre fordi at de hadde godt inn på en sånn veldig billig avtale med strøm selslapet sitt. Det høres veeeldig kaldt ut. Er også glad for at jeg ikke bor i trysil...røros og de kulde hullene der.

Nei...nå skal jeg se på titte kassa..lex har fått turen sin...jeg har gjordt det jeg skal i dag..så da ønsker jeg dere en god helg :)

Ingen kommentarer: