Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 23. januar 2010

Da er fredagen over :)

Møte er overstått og man fikk masse gode ideer og planer for hva man skulle jobbe vidre med. Greit å ha noe å ta tak i. Koslig å hilse på gamle gode venner igjen. Enda mere morro var å se hvor godt to venner av meg som ikke kjenner hverandre gikk overens. Den ene av mine venner, dere vil nok skjøne hvem, fikk vite om nye steder å være skattejeger på :)

Så var det tur til flateby hallen for å rigge, stable og spise en veldig god pizza. Fikk haike med menneske kjæresten til lex. og lex fikk være med så da var han veldig lykkelig også. Var hjemme sånn vel 11 tiden, og her sitter jeg å skriver i bloggen min. Driver å planlegger å lage meg en helt ny blogg. En hvor jeg kan ha treningsdag bok, og en som går mere på det som ikke har med hund å gjøre. Litt usikker på hvor jeg skal velge å lage ny blogg. Det tar jeg etter hvert.

Lex fikk en tur inn i hallen, trente bare navne respons, det funka greit, helt til det ble prata på høytaler anlegget. Da skvatt lex til, så det er ikke så ille å skulle starte så seint. Det som også var ok med å være inne i hallen, se litt reaksjonene til lex, er at jeg veit litt mere hva jeg kan vente meg fra lex. Men som skrevet i forgje innlegg...eneste du kan være sikker på er at hunden gjør det du minst forventer :P

Er veldig glad for de treningene vi har hatt med feragen på onsdager nå. For det er faktisk lettere å fokusere på å tenke trening, det at jeg også veit at det er veeldig mange som er bedre en lex og meg, gjør at jeg fokuserer på å komme meg igjenom konkurasen og ikke det å vinne. Håper bare ikke vi havner sist....det blir litt sånn surt. (vinner instiktet mitt nekter å gi seg helt ;))

Det som er litt, ikke frustrerende...ikke irriterende heller....jeg veit at lex kan gå utrolig bra, momentene hans er veldig bra, lineføringa så som så....men alikevel er det mye bra hos lex..., jeg veit at om vi ikke kan vinne, så kan vi havne ganske høy opp på listene. Men da får jeg feil fokus, og jeg krever så utrolig mye av lex med krops språket mitt at jeg presser bikkja langt ned i støvla. Er ikke helt lett den der med å ha troen på en selv og det å ikke legge lista for høyt for både en selv å hunden.

Når alt kommer til alt...som en kjent mental test dommer pleier å si...selv om du stryker på testen, så er det den samma hunden som før du tok testen.

Jeg kommer til å være like glad i lex uansett hvordan det går på søndag, kan nok blir litt skuffa over egne feil....men da er det "bare" og jobbe med dem og ikke gjøre de samme feilene neste gang man starter. For da kan man gjøre en hel haug med nye. Men det er jo det som gir en erfaring....det er i motbakke det går oppover osv.

Gla i gutten som nå ligger under bordet å sover godt, gleder gruer meg til søndag...er ikke dårlig det...fra ren skjære skrekk til litt skumeltgledeseg....at det er sent på natta har ingen invirkning på nerver i det hele tatt :P

Det som er godt å tenke på er at lex har ett godt grunnlag i bunn, og resultatet på søndag er en inikasjon på hvor mye mere konk trening lex trenger for at vi skal få ut den kapasiteten lex har. Himmel for en glede og livsgnist den hunden har....så vakker og ærlig han er. Du behøver ikke lurer på hva den hunden tenker. Han viser det med hele seg.

Mitt mål med lex er at vi kommer så langt som der er mulig for oss å komme, at vi begge for utnytta det potensiale vi begge har sammen....greier vi det så er jeg kjempe fornøyd :)

Så en liten intern til slutt...stå under masj, innkalling med stå og så avslutter vi med 4 minuters felles ligg ;)

Nå skal jeg gi den vakre hunden min en natta kos, før jeg selv finner senga mi.:):)

Go natt:)

Ingen kommentarer: