Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 29. januar 2010

Fredag :)

Hadde en kjempe fin tur ditt jeg dro i går, hilste på en utolig herlig ponni som heter solgutten. Og navnet er ganske beskrivende for denne ponnien. Det som var like utrolig å se var kontakten solgutten hadde med den jeg var med. Det var utrolig herlig å se på den kontakten hu hadde. Solgutten er en ponni som er utrolig snill til å være en ponni, og den er utrolig var på bevegelsene du som rytter har. Han hører når du bruker sete, og han oppfører seg nesten som en hund.

Etter å ha sitti på solgutten ett par runder på ridebanen, kjente jeg at musklene mine ga meg noen hint om at skal du greie å gå, sitte og i det hele tatt greie å bevege deg i dag, så var det på tide å jumpe av solgutten. Som sagt så gjordt. Og det var smart å høre på kroppen sin, for bortsett fra en litt øm bak, og en og annen muskel i ryggen som ikke har blitt brukt på en stund så greier jeg å bevege meg.

Fikk også med god hjelp oppklart noe som har plaga meg litt, og det er godt å legge det bak seg. Ingen ting er bedre en det. Man senker skuldra litt mere og kan bruke energien på mere produktive ting.

Det har hvert utrolig deilig å ha en helt uke fri fra lydigheten, la det bare ligge. Dagene har som skrevet blitt brukt til å farte litt hit og litt ditt. Hilst på nye mennesker har jeg også gjord og det er så ok å få vite at det finnes flere der ute som er like intressert i hund som meg :)

Det ser ut som det kan bli en trenings samling på søndag, gleder meg. Jeg må nok ut å trene uansett, for lex er ikke vant til å gå så mange dager uten å bli brukt. Lex har hvert utrolig rolig inne, og jeg håper at han endelig har lært seg at man slapper av inne.

Jeg veit at det er folk der ute som mener at de som hører "dyr prate" er gale. Og den retten skal jeg ikke ta fra dem. Jeg er uenig men folk skal få tro og mene det de vil om den saken.

Forgje uke sitter jeg å tenker masse på konkuransen jeg skulle gå, sitter å ser på tv uten å egentlig få med meg det som skjer. Og føler brått ett blikk hvile på meg...lex ser på meg med store blanke øyne, og jeg hører..."caro kommer ikke tilbake?" jeg ser lex inn i øya og sier at Nei, caro kommer ikke tilbake. Han er ett annet sted og har det bra der.

Jeg veit at mange vil si at dette er bare tilfeldigheter og vissvass. Dem om det, faktum er at lex har roa seg betraktlig inne etter det som hendte forgje uke. Og det til tross for at det er løpetid i området her vi bor. Han er stressa ute, men er ikke så stressa og har ikke behov for å sjekke alt hele tiden.

Jeg driver å lager en ny blogg, skal bare sjekke at det går an å få satt inn bilder der å sånn, kaller blogge kaos guttas blogg, og de som kjenner lex og meg, de vil nok se at det stemmer :)

Nei, må samle krefter til morgendagens leilighetsvask og rydding. Resten av kvelden skal brukes foran tvn, hvis jeg da ikke brått får lyst til å kjøre ett lite stykke unna å gå måneskins tur i skogen med lex.

Ha en fin fredag og en riktig god helg :)

Ingen kommentarer: