Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 17. januar 2010

En oppvekker.

Jeg har drevet å trent litt på nese prøve og stå på avstand her hjemme. Jeg er en som blir fort rastløs, så da fant jeg ut at vi terper ikke på ting som har med kl 1 å gjøre. Vi prøver på noe annet. Så tenkt så gjordt.

Jeg legger ut nese prøvene, og lex løper ut og tar feil...jeg sier nei..og legger ut på nytt. Og lex nekter å løpe ut til prøvene...........

Huet jobber på spreng....hva i allverden er det som gjør at lex ikke løper ut til de prøvene... Det er noe som prøver å presser seg frem i hjernen min...men det møter masse vis av motstand. Jeg prøver stå i stede og har en hund som sitter pent å ser på....

Mens jeg henter noen nye gobiter stopper jeg opp og gjør det jeg veit jeg skal gjøre...hva gjorde jeg som fører når lex skal løpe ut, hva gjorde jeg gangen før og hva slags signaler gir jeg lex. Og hvorfor gir jeg lex de signalene.

Jo, når jeg er nervøs så dobbelt og trippel sjekker jeg alt, og er ikke alt slik det skal være, så blir jeg usikker og går rett over i agresjon. Jeg blir rett å slett sint på lex når han ikke gjør ting riktig. Dermed har jeg innført trenings forbud for meg selv. For jeg utgir en negativ utstråling før vi trener....og lex er ganske så fører myk. Så når erlend lurte på om vi skulle trene i går så fant lex leka si som var gjemt i snøen, istede for å trene noe som minna om lydighet. Det gikk bra, greide å være kjempe posistiv når han kom inn med leka...og var nesten rolig.

Jeg skal igjenom fellesdekk og tannvisning på onsdag, der etter kun navne respons. Jeg skal ikke trener noe pirk på en eneste øvelse på onsdag, kun at dette er gøy og at det er gøy å følge med på hva jeg gjør. Derfor blir det ingen turer inn til oslo mandag og torsdag. Da skal lex og jeg finne på andre ting. Jeg har jobba istykker momenter før pga nerver før konkuranse. Det skal vi prøve å unngå denne gangen.

Greit å endelig kunne se seg selv, forstå hva en galt ovenfor hunden, for da er det mulig å endre det.

Har en del å jobbe med når det gjelder meg selv frem til og under konkuransen om en uke og ved disse tider veit jeg hvordan det har godt. Uansett så skal jeg være fornøyd greier vi å gjenomfører og komme oss igjenom konkuransen. Legger lista lavt for engangs skyld for fall høyden har en tendens til å bli så står at det er vansklig å reise seg igjen.

Tiden vil vise om planen min er riktig, og er den det er jeg heldig som har funnet den så tidlig. Og har jeg ikke funnet svare...vel da er det bare å fortsette til jeg har det ;)

Ha en fin søndag :)

Ingen kommentarer: