Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 19. oktober 2009

Unskyldniger...

Er jeg veldig god på...det og gode grunner til å ikke gjøre ting..f eks så har jeg hatt mange gode grunner og unskyldninger for hvorfor jeg ikke kunne bytte til vinter dekk.. jeg gjør det i morra i stede er den som har hvert mest brukt;9 Unskyldningene og grunnene har hvert alt fra vondt i hodet til, da står jeg i veien for de som kjører ned i garasjen..(felles garasje anlegg) eller nå er jeg så trøtt at jeg ikke kan skifte dekk. SÅ da gjør jeg det i morra....

Den beste unskyldningen er at jeg ikke kan skifte dekk fordi jeg må vaske gulvet inne, men når jeg tenker meg godt om så er det egentlig greit å vente med å vaske gulvet til etter at man har spist frokost eller middag...lufta lex...etter trening..eller må bare se på house på tv først.

Men i dag så hadde jeg ingen unskyldning lenger...det pressa seg frem flere gode grunner til hvofor vaske gulv og skifte dekk....likte ikke helt det. Men skifte dekk fordi at det snart kan bli veldig glatt...å greit å slippe å måtte kave med å skifte dekk fordi at det ligger cm med snø på utsiden. Ble av en merklig grunn litt mere tungt veiene en tar det i morra...(hmmmm)

Og gulvet mitt skreeeek etter å bli vaska...det holdt vist ikke med at støvsugern har hilst på med gjevene mellom rom....Lex derimot synes at rene gulv er oppskrytt...for det første han gjorde når han kom inn og fant ut at gulvet var rent..det var å drepe en av lekene han fant ute og strødde det ut over HELE stua. Også leiter han etter ett sted å legge seg uten rester av leker.

Apropo lex..lex ga penger til innsamlings aksjonen i går...lex har egen spare konto..sånn i tilfelle noe skjer osv...å etter en kort samtale fant vi ut at det var greit å gi 200 kr. Flink lex det.

Har trent litt også...gikk spor på jorde med lex...og det gikk veldig bra i medvind..ikke så bra i side vind... Neste gang blir det ukjent som legger jordespor..så blir det nok fokus på skogsspor...for der virrer han ganske mye. Bare å begynne i den ene enden.

Lex ble liggende litt i bilen i dag...fant ut at det er enklere å vaske gulv uten hund som tråkker overalt...spesielt når man først drukner gulvet med såpevann..ganske sterk såpe, og bruke gulvnal får å samle det opp...så skal gulvet skylles litt å sånn og...så var det skifte av dekk før nesa sattes i rettning bærum. Så etter å ha hvert der kommer vi hjem...og etter foring av lex og foring av meg..så kom lex som ett smygende ullteppe og la seg med overkroppen i fanget og bare ville ha massssssssse kos. Koslig det ;)

Sjarmøren ser en del spøkelser om dagen..utslettet han har har ikke blitt større...men ei heller mindre...så vi tar en dag avgangen. Enkelt og greit..

Er fornøyd med dagen...bilen har vinterskoa på...gulvene er skura og rene...lex har fått en treningsøkt i dag...så da tar jeg kvelden med god samvitighet :)

Ha en fin aften :)

Ingen kommentarer: