Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



onsdag 9. september 2009

Ny tur til oslo.

Og denne gangen hadde jeg en arbeidsplan når jeg kom ditt. Veldig deilig...og det å ha noe som forklarer deg hva konsekvensene..(litt hardt ord men finner ikke noe annet) blir når du gjør det du gjør. Merka at lex ble roligere i dekken etter en liten stund. Så da er det bare å fortsette på denna måten. Fikk også bekrefta at det med å møte andre hunder, få fjerna det ville ta tid. Men det går den rette veien i allefall :)

Deillig er det også med en som prater samme hundespråk som en selv, og som gir deg de tilbake mld som du trenger. Med det mener jeg at jeg får tilbake mld på det jeg skal jobbe bort og ikke alt mulig annet. Fikk også ros for at det gikk veeldig mye bedre denne gangen en sist..hjelper med arbeidsplan :)

Lex oppførte seg veldig bra...jeg kommer til å bruke tid før jeg greier å stole på lex, og det får ta den tiden det tar.

Jeg sitter her å prøver å finne ut hva slags språk det er Sverre Kirkemo prater....hvorfor jeg henger med i svinga hans og lettere greier å gjøre det han tipser om.... Og svaret er veldig enkelt...vi tenker adferd i det vi gjør..

Eksempel..ny innlæreing på fellesdekk...jeg hadde god avstand til neste hund....holdt i båndet...går rundt lex, er rolig hele tiden og går inntil, klapper han når han ligger nede..bare rolig ros.. Lex reiser seg...jeg får han ned igjen og begynner på nytt... Neste gang klapper jeg han bare en gang og han blir liggende.

Etter på får jeg forklaring av Sverre på hvorfor Lex reiser seg...og det var rett å slett at han fikk bekrefta at han var flink og dermed dro han strikken og satte seg opp...han smiska etter mere ros. Og det er veldig greit å vite for det hjelper meg med å finne de riktige nøklene til lex.

Med engang jeg får en forklaring på hva hunden min gjør, hvorfor han gjør det...så ser ting enklere ut med engang, for det utfordere meg til å tenke på en bedre måte og på den måten komme meg ut at ett spor som gjør meg til en dårlig leder. Og det er ganske deillig :)

Nå skinner sola, det er konk trening i dag, og jeg har ikke planer om å sitte inne i dette deilige været.

Ha en fin fin dag i solen :)

Ingen kommentarer: