Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 4. september 2009

Helg igjen :)

Og når magen da også sammarbeider igjen er det greit at helgen er her. (den motarbeida meg i går nemlig)- I stede for å legge ut om hva og hvodan i går så forteller jeg om foredrager på onsdag som ble holdt av stein feragen.

Greit med noen oppfriskninger, og får ting ned på papiret, og vi håpe at vi får ting på plass. Jeg kommer fortsatt til å dra til oslo og sverre kirkemo, for jeg merker at jeg er litt usikker på når han mener at jeg skal belønne lex. Jeg skjønner hva han mener, men jeg er usikker på når lex har gjordt jobben. Merker at den belønn ønska adferd har en tendens til å slå inn. Så det blir det jeg kommer til å spørre om til tirsdag. Belønner jeg riktig nå...?

Prat om å gå tilbake, for dette er seriøst back on scratch (?), men det var det sverre ba meg om...gå heeeeeelt tilbake og begynne på nytt. Har fått prøvd ut en av tipsene til sverre...og det funker...ser jo at jeg må jobbe det inn...og i dag så flytta jeg blikket fra hodet til lex å leste hele kroppen hans. Får vi møtte en stor hannhund, og jeg gjør som sverre sier...alt nytt tar tid, så jeg fikk delvis den adfeden jeg ønska..men før det så jeg at lex nesten hadde halen mellom beina... den hang rett ned, med en liten bue opp helt ytterst....det ga meg svar for å si det sånn... hvilket svar? Lex bekrefter det sverre sa...en hund som utforderer går med høy hale og viser tegn på at jeg kommer å tar deg...,

Lex er mere, hvor er den andre hunden hen...må vite hvor den kan komme fra...så det er mye å jobbe med...men vi har starta. Mye jeg skal vri om å innstille på nytt i hodet mitt også, gamle vaner er vonde å vende.

Ser også at dette vil ta mere en 14 dager, for episodene mede bikkjene som har fulgt etter, dominert, angrepet han, har som meg, ikke lest signalene hans og tråkka over..så nå gjelder det å bygge opp tilliten igjen, og jeg skal gjøre meg den tilliten verdt.

Jobber hardt med eget temprament, spesielt om morran, for da er jeg trøtt og det skal lite til før jeg blir irritert. Er litt godt å fått vaska brillene slik at jeg ser lex litt bedre..kanskje jeg endelig er på vei tilbake til å bli den hundeførern jeg veit at jeg kan være...som jeg en gang var. Håper det.

Ha en fin helg med rene briller ;9

Ingen kommentarer: