Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 7. september 2009

Er helgen over allerede?

Synes ikke det er lenge siden det var fredag..og i skrivende stund er det mandag... Dagene og timene bare raser avgårde. I dag var det siste dagen m Heidi Bilkvam. En sprek dame med masse vis av godt humør, og godt mot. Virker som de som har godt på kurs hos henne var veldig fornøyd. Tror de lærte en hel masse. Ingen skal stikke under en stol at Heidi B har massevis av erfaring, og hu kan det hu prater om. Artig å se hvordan hu løste enkelte ting og hvordan hu tenker hund. Kurs elevene prata om oppfølgings kurs i det kurset i dag var øver..så jeg kan vel konkludere med at de var fornøyde.

Plukka opp noen tips hist å her...var å leverte mat til Heidi, og fikk på den måten med meg litt her og litt der. Som til slutt blir mer den det her og der jeg hadde fra før :)

Uka som ligger foran meg blir ikke mindre hektisk en forgje uke...det skjer noe hver dag, og det skjer noe til helgen igjen. Da er det kurs jeg skal delta på selv, brukslydighet, og det blir spennende. Men før det er det ny tur til oslo, så er det konkuranse trening, der etter er det bruks trening, så er det fredag, tur til oslo før det er å gjøre klart til kurs dagen etter, så er det kurs og vips så er det neste uke igjen hvor jeg skal holde kurs for Asker og bærum bruksklubb. Det er lenge siden sist jeg holdt kurs så jeg gleder meg veldig til å holde kurs igjen. Valpekurs blir det denne gangen. Koslig med valpekurs.

Trente spor i dag...og brukte tørre gobiter for å få lex til å jobbe litt mere for å finne gobiten...lex satt å peip å ula når han så meg gå ut...(det er lenge siden han gjorde). Gravde ned slutt gjenstanden og hadde tenkt å be lex dekke...men jeg trodde sporet slutta lengre unna en det gjorde, så slutten kom litt brått på :)

Lex jobba kjempe bra og jeg ser at jeg kan legge litt lengre avstand mellom gobitene, variere mellomrommet mellom dem for da går han mere spor en gobit leiting...og han veit ikke om de kommer tett eller med langt mellomrom så han må konsentrere seg og jobbe for å ikke gå glipp av dem. Blir nok tørre gobiter fra nå av...for lex jobba kjempe bra :)

Håper jeg snart kan sitte med den følesen på lp jobbinga også. Akkurat nå er det å mottivere seg til å trene lp veeeeldig tungt altså..... Kjenner jeg har mere lyst til å droppe det en å jobbe med det. Skal trene lp i morra, men da mere neseprøver, apport og annet som er mere morro og som stiller krav til meg på en annen måte.

Fant ut noe i dag...når det som går på hverdags lydighet er mere i boks vill jeg greie å slappe av mere i lp ringen...og dermed ikke gå med en hard knute i magan hver gang jeg skal jobbe lp med lex der det er masse andre mennesker og hunder... (det bare forsterker lex sin adferd også)

Det hjelper å litt å se at lex faktisk er usikker på andre hunder....at det ikke er agresjon...se det med egen øyne.... det gjør faktisk noe med meg...og det gjør det riktige med meg..ganske viktig.

Nei, nå siger øyelokka nedover...på tide å finne senga.

Ha en fin fin mandag :)

Ingen kommentarer: