Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 9. august 2008

Å sove er dumt det!

For hvis man sover så føler man seg som ett menneske, man fungerer i hverdagen...og man eksploderer ikke for den minste ting som ikke går ens vei. Ikke bare det, men man kjører ikke sånn morsom karusell...kaldsvetter. Ikke får man de røde kledelige øynene som er ringa rundt med svartaktig farge. Og man slipper å drømme søte drømmer, våkne opplagt. Og det beste av alt, når man sover så orker man...æhh har energi til å holde leiligheten ren og ryddig. Man finner alt man leter etter, og man er ikke redd for å få mattilsynet på besøk.

Når man ikke sover er det mye mere spennede å gå på do..se om du treffer det du skal treffe...og ungår å dulte inn i det du helst bør unngå å dulte inni. Det mye mere morsomt å ha hund som er opplagt når du går i søvne....du vet aldri hvor turen går..og hunden får prøve seg som førerhunder uten noen som helst erfaring... og det er utrolig hvor man kan havne på slep etter to han bikkjer..begge kjønnsmodne. Du havner hos nærmsete nabo med løpetispe.

Akkurat nå så sitter jeg foran datan...kl er litt over to, natta til 9 august. Jeg er trøtt som bare søren, men jeg veit at legger jeg meg i senga mi..så blir jeg liggende å kaste meg rundt og rundt og rundt..for å måtte slåss får å finne veien ut av sengetøyet man har vikla seg inn i. Artig.

Bikkjene sover...tror lex er veldig glad for at jeg er våken..for han sover ikke i buret. Jeg venter med å lufte dem en stund til...for hvis jeg prøver å sove nå...så tar det 2-3 timer før kroppen er i sove modus ...da er det bare 3 timer med søvn kanskje. Før dyra bestemmer seg for at nå står vi opp. Jeg har igjenomsnitt hatt 4-5 timers søvn pr natt... Så hjernen er ikke helt med. (de som kjenner meg vil påstå at den aldri har det, men nå er den definitivt ikke med)

Planen min er å ikke sove på mange timer...se på OL som nå har begynt... lufte hunden kl ...8..9... servere de frokost..sove noen timer.... IKKE MANGE... holde meg våken og forhåpentligvis..greie å legge meg likt med bikkjene slik at jeg får sove like mange timene som dem. Nå er vi IKKE synkroniserte. De sovner ved 23 tiden..jeg 03..dvs at de sover i...4t mere enn meg. Og jeg trenger minst 7 timer skal jeg fungere.

Dette blir en spennede helg..godt jeg ikke skal kjøre bil eller noe...er en billig rus...tror ikke jeg anbefaler denne type rus...den har sine bivirkninger som alt annet. (men billig er den...helt gratis)

Nei..missuner dere som sover nå..selv om livet fortoner seg på en annen måte uten nok søvn.. så kunne jeg ønske jeg greide å få ett par netter på rad med nok søvn.

Drøm søt folkens... jeg drømmer om 8 t sammenhengende søvn ;) i våken tilstand...hmm..jeg er våken på natta.....drømmer om å sove..jeg dag drømme jo ikke..nattdrømmer???? hmmm..ja ja...trøtt jeg. Men sove greier jeg ikke..sukk.

Ingen kommentarer: