Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 17. august 2008

Apport!

Ja, det var det da..apport. Lex går rett ut og henter...og kommer inn til meg.. Mer tørr jeg ikke gjøre for... JEG greier altid å ødelegga apporten på bikkjene. Caro løper ut og henter apportbukken..kommer mot meg..og slipper den på 2 m. Jeg fikk tips om å løpe med bikkja som holder apporten, i bånd. Det forutesetter at bikkja IKKE slipper apporten når han er i næheten av en... Noe caro gjør!!!!! Prøvde i dag, han tok apporten, jeg begynner å løpe..vel det var to skrit..max og dunk der ligger apporten på bakken..spytta ut som det skulle hvert noe ubehaglig han hadde i munn. Og pr i dag..er apporten det eneste caro synes er ubehaglig å ha i munn i nærheten av meg! Slå den.

Så til de der ute som driver med hund, eller til de som ikke driver med hund... NOEN som kan hjelpe meg med andre ideere om hvordan få en hund som IKKE vil holde i apporten i nærheten av eier? Til å holde den fast. (har prøvd tvangs appotrering.. uten resultat)

En liten forklaring til de som ikke driver med hund...apport er en trebit/kloss hunden skal hente, bære i munnen, tilbake til eier uten å tygge på den. Sette seg påplass, holde fast apporten til fører sier takk, eller slipp.

Alle ideer tas imot med STOOOR takk...det er en som har mumla om at hu skulle hjelpe meg med apporten... Håper hu får muligheten til det. For jeg rører ikke/ trener aport før jeg får noen flere ideer på hvordan få det til :) Eller kan se meg trene, å se hva det er jeg gjør galt... Vansklig å se sine egne feil når man trener hund.

Ha en fin søndagskveld :)

Ingen kommentarer: