Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 30. august 2008

Godt å ha litt flaks også.

Våknet av en hund som startet sin pipekonsert ved 9.30 tiden i dag. Til tross for sen luft i natt. Kommer meg ut av min gode deillige seng og lufter hund. Jeg følger med på lex da han har hatt små problemer med magen, Han tisser lenge, tisset er lyst og grumsete..og lukter litt. Ikke så rart tidlig på morran.

Vi rusler vidre, bikkjene gjør det de skal, lex sin mage har stabillisert seg...og siste skvetten av lex sin urin er mørk, og har rødbrunt skjær. Selvfølgelig skjer det på en dag da vetrinærene har fri! Jeg tenker meg om... han er i pubertet..har blitt advart om blodig urin på caro når det er som mest med løpetisper rundt oss.

Jeg går innom nermeste vetrinær da min faste vetrinær har stengt. De pleier å ha salg, og ingen vetrinær men det er dyre pleiere som pleier å stå der. De burde vite om vi sivile kan kjøpe strips som måler om hunden har fått urinveisinfeksjon.

Og til min store og gledelige overaskelse..så er VETRINÆREN DER! Det var ett gledelig syn det..ca 50 m fra døra mi.

Hvis ikke måtte jeg dratt inn til oslo, og norgesvetrinær høyskole..(håper den flytter til ås snart).

Hadde dere sett meg ville dere ledd, vetrinæren sier hu kan ta en titt på urinen hans... men å få taki urin fra en hund som drar i båndet..flytter seg nå du kommer nærme... er ikke så lett å få noen dråper urin fra.... Jeg må ha sett mistenklig gal ut der jeg løpe med min lille kopp for å fange noendråper. Av erfaring vet jeg at hunder treffer hendene når du skal fange de "edle" dråpene... så latex hansker er kjøpt inn og satt på..for lex treffer min hånd og ikke koppen. (har tatt urin prøve av hunder før...)

Jeg ringer etter hjelp... noen som kan holde båndet mens jeg jakter på det jeg må ha. Den lille koppen gjør det svært vanskelig å treffe de dråpene som kommer ut, for lex er i hoved sak tom. Hjelpen ankommer i høye heler...jeg tenker mitt, men damen greier å holde seg på beina og det tiltross for at lex legger vekta på. Jeg er imponert. (damen forteller at hu hadde festet dagen i forveien og var klar for en halv time med en kald dusj...men det slapp hu..hu fikk gleden av å styre en rottis på 39 kg...takk for ofret ditt sola... vi er veldig takknemlig ;)

Jeg løper innom vetrinæren å får noe mye større lex kan tisse i...og vi får de dråpene vi trenger.

Jublende løper jeg inn med dråpene...og stripesen viser at det er blod og proteiner over normalen i lex sin urin. (dette er strips som også leser urinprøver til mennesker, dyr har ikke fått egne strips enda).Vetrinæren spør om hu skal sjekke urinen i mikroskop.. ja sier jeg og tenker på alle pengene som kommer til å forlater en presset konto.

Det mumles og prates lavt..og min lommebok begynner å vri seg av skrekk... så kommer vetrinæren ut... Det er blod der og noe grums, men ingen ting som tillsier urinveis infeksjon eller blære katar. Får beskjed om å holde øye med han, blir det verre eller ikke har gitt seg i løpet av uka så skal jeg ta kontakt.

Jeg hadde mildt sagt grisefalks som traff en vetrinær på en lørdag...at lex tissa sin blodholdige urin på morran og ikke kvelden. For vetinæren skulle egentilig ikke hvert der i dag.... men det var hun..noe jeg er veldig glad for. Krysser finga for at det bare er en liten rift og at det går over av seg selv.

Og vet dere hva...det kostet meg 250kr. Man kan vel si at både jeg og lommeboka mi jubla ganske høyt da :)

Ha en fantastisk helg..og kryss finga for at lex sitt problem går over av seg selv.

Ingen kommentarer: