Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 13. mai 2008

Solberg fossen.

Jeg fant ut at jeg skulle kjøre meg og hundene en tur går. Tenkte at siden det var kjøligere i skyggen ble det nok ikke så varmt i bilen. Problemet er bare at jeg har en mørk farget bil.... Det ble varmt inni den... (for når du har hund i bil, kan du glemme å finne en plass i skyggen)Nok om det, vel framme etter kjøring på veier av heller dårlig norsk standar og kart i nærheten, fant vi nå frem.

Grunnen til at jeg dro til solberg fossen, var fordi jeg kjørte over glomma lengre ned..og så hvor høy vannstanden var. Da tenkte jeg at nå må det hvere liv og masse vann i fossen. Og det var det! Ut med bikkjene i bånd, og vi beveger oss ned mot fossen... Dæven for ett skue... Man kan liksom ikke tro at demningen, og alt rundt vannmassene ikke blir med videre nedover.... Tror ikke det var like mye vann der som under stor flommen vi hadde ...i 95? Men ett orntlig skue var det i allefall. Og det slo bølger inn mot elvebredden... Lex var vel nær elvebredden, så han var det stramt bånd på, til han så caro kaste seg unna bølgene. Da gjørde lex det også og jeg som eier kunne slappe av.

Planen min var å dra til fossen og se på den...koble ut hjernen min.. (de som kjenner meg vet at det trengs innimellom) Men med to hunder som lukter rester av mat og div andre lukter..kan du glemme at vil samarbeide og ligge rolig å se på vann i bevegelse. Så tilbake til bilen....og inni den var det VARMT, så det var opp med alle dører...og holde seg i nærheten av bilen. Det var flere som hadde tatt turen til solberg fossen...en god kompis hadde tatt turen ditt, fant jeg ut når jeg møtte han seinere på en bensinstasjon. Vi var der begge to på samme tid, men greide å IKKE oppdage den andre..(det er fler parkerings plasser osv der)

Hva tenkte jeg på...jo mange mennesker, og desverre har ikke alle ærligehensikter bestandig. Takk å lov så er det et få tall som har "skumle hensikter".

Jeg tviler på at noen tør stjele caro, men yngste mann er en annen sak....for det forekommer at hunder blir stjålet fra biler...eller at hunder som blir bundet uten for butikker(som ikke er lov) stjeles. Og mitt største mareritt er å finne tommebur når jeg kommer tilbake til bilen.Har ikke fått kjøp hengelås til bura enda. Så turen til fossen ble ikke helt som planlagt men.. det var litt av ett syn. Og jeg drar ditt igjen en dag hvor det er mere skya...og jeg har hengelås på burene.

Ha en fin tirsdag :)

Ingen kommentarer: