Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



onsdag 21. mai 2008

Lex i pubertet?

I går var det valpekurs igjen. Denne gangen var vi i byen. Det for å miljø trene hundene. Lex løfter periodevis beinet når han tisser. La oss si at han løfter beinet 3 av 10 ganger. Han buster litt når han møter andre hunder, spesielt de som er like store som han. Det som får meg til å tenke pubertet er at han. lex, i går skulle lex ri/dominere to av valpene på kurset. Noe jeg stoppa. Ellers vil jeg si at lex var flink, under gangen under togstasjonen var litt skummel, da var ikke engang pølsebitene nå intressange...men han titta på meg til slutt. Fant ut at det ikke var så farlig der alikevel. Da var det masse ros. Og han oppførte seg greit resten av by vandringen. Han fant til slutt en grønnflekk å tisse på også. Asfalt å sånn er farlig å tisse på må skjønne.

Lex har også dobbelt tannsett enkelte steder i munnen, det virker som melke tennene til lex trives så godt der at de ikke vil forlate sitt hjem. Men de må nok snart reise, for de er løse og lex gnager på div ting, og jeg masserer og rugger litt på dem. Noen har alerede reist fra sine hjem, for lex hadde 4 tenner med dobbelt tannsett..nå er det bare 2.

Til helgen skal vi på utstilling. Det blir spennede, for jeg er vant til shefer utstilling, og der er det sirkus. Folk løper rundt utstillings ringen for at hundene skal trekke i båndet osv. I de andre rasene er det den som viser fren hunden som skal få hunden til å gå bra. Løpe fint ved siden av eier..., ikke en halv meter foran i stram line. Dette blir uvant, men jeg lærer meg vel detta også...får vi håpe.

Ha en fin dag :)

Ingen kommentarer: