Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 18. juli 2009

Trøtt og litt øm i baken ;9

Dro til indre enfold i går, hente foret jeg skal prøve på lex..så lex har begynt å reagere på foret før vi har begynt. Løs i magen, men ikke noe diare eller noe. Seriøst, han har fått litt mye forskjellige godbiter, det har hvert varmt, i går løp han løs på en gård og hvem veit hvor mye hestemøkk han kan ha spist. Og vi gikk jo spor der hvor det er en del maur..og da har han hvert litt løs i magen dagen etter. Tror jeg må finne på noe annet en liten stund...trene budføring eller noe til den verste maur sesongen er over. Og det hjelper nok ikke på magen å ha godt på antibiotica i 10 dager..det blir nok bra igjen. Hadde planer om å prøve det nye foret i dag...vi får se, har magen roet seg gjør jeg det. Hvis ikke venter jeg til i morra.

Tilbake til turen. Jeg var litt utsikker på om jeg bare skulle hente for og dra igjen, men de jeg dro til har vist ikke fått med seg rykte mitt *ler* så jeg ble der til kl var nesten middnatt. Og jeg fikk meg en ridetur også. Og det var på fjordingen elvira som jeg kaldte elvis av en eller annen grunn. Elvira er sporty og hu brøy seg ikke mye om at hu fikk ett navn som er av hannkjønets art...det virka faktisk som hu koste seg. Det gjorde jeg også...vi red gjenom ett fint terreng. Gjen grodde stier kan man vel si. Det var en hel haug av klegg, ikke mange som satte seg, men plagsomt, så jeg sendte en forespørsel to the "man uppstairs" og ikke lenge etter var kleggen borte :) Greit med kontakter ;) Det erogså deilig å ha sitti på heste ryggen, helt avslappa, med riktig lengde på stigbøyler og ridebukser (tvangsbukser...de sitter noe inne i...stramt) så er jeg bare litt øm i sitte musklene..takk å lov ikke støl :) Som skrevet en kjempe fin tur..og jeg greier å gå :9

Vel tilbake var det litt små prat og luft av lex som hadde satt på "høreapperatet" for engangs skyld. Han fikk hilse på andre hunder som stod i hundegården, 2 hannhunder og en tispe, så jeg viste at det ville komme raksjoner..men det var bare å si til lex at han skulle ligge unna, og da gjorde han det. Da svirran rundt beina til meg å ak, og strak orntlig ut..løp seg noen runder.

Han prøvde også å sette igang en lek med hesta..indian var litt nysgjerig på lex. De andre var mere opptatt av å spise det saftige gresset.

Det som er så deilig med lex, er at det finnes ikke noe vondt i ham, han prøver å leke, invitere den han møter til å være med. Jeg håper og ønsker at han beholder det hele livet. Han er i 2 pubertet og han godtar ikke alt lengre. Nå svarer han når han blir pressa. Noe jeg er litt glad for. Så lenge lex ikke ypper til bråk, ikke angriper først, så er jeg mere enn fornøyd. Jeg skal jobbe rumpa av meg for å gjør det jeg kan for at det forblir sånn.

Som skrevet så kom vi sent hjem, og lex var overtrøtt, vakke snakk om å sove her nei..jeg trøtt som en dupp...veit at å legge seg før lex har fått roa livslysten litt, er teit for lex sørger for at du ikke får sove du heller. "livet er jo så kuuuuuult, vi må jo leke, ha det gøy..kanke sove nå" hilsen lex.

Var vel i seng rundt 2...og sovna vel ikke så alt for lenge etter på. Merker jeg er litt trøtt, det er lex også..så det blir en dag foran tittekassa, med noen får avbrudd med sporadisk rydding...

Ha en fin lørdags aften, og fritt for å vinne 1 preminen i lotto! ( jeg sa det først så!)

Ingen kommentarer: