Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 28. juli 2009

Trening i regnet :)

For det bøtta ned når jeg dro for å trene, men i det jeg tok ut hunden (lex) så stoppa det litt. Og det var ganske ok. Har hatt en ukes pause og ser at jeg er på rett vei, lærte også noe i dag som gjør at jeg må finne en annen måte å få inn kontakten. Har også funnet ut hva og hvor mye av krav jeg kan stille til lex. Ganske ok å finne ut av det :)

Driver å "shaper " inn på plass med lex, for jeg vil at han skal tilby meg påplass, og i dag løssna det litt faktisk. Deilig. Grunnen til "shaper" i "" er fordi jeg ikke gjør det fra grunnen av, jeg viser en gang hva jeg mener, neste gang stiller jeg meg opp å ser om hunden skjønner hva jeg er ute etter, og i dag skjønte lex det :):):):) Jeg var i kjøleskapet..henta pølse bit og stilte meg opp og venta..lex ser på meg..får ingen respons fra meg og du ser at han tenker...så kommern i full fart og sitter på plass. Gjør så noe annet, og prøver igjen med samme resultat :):)

Det som er ok i den situasjonen jeg er nå er at jeg på en måte starter på nytt, blanke ark på en måte. Og det er ganske artig... bare leke å ha det gøy. Tulle inn en del momenter som kommer i de øvere klassene. Men jeg tenker ikke på at det er momenter som skal brukes seinere. Jeg bare leker med dem..det er ikke så farlig at lex ikke gjør det rett med en gang. Da prøver vi flere ganger til vi får det til.

Hadde innkalling med hopp over hinder i dag...gikk så som så, så tenkte jeg at nå prøver vi kl 2 hopp...og det gjorde han perfekt!!!!!!!! Da er det gøy å trene..og det er den gleden jeg må finne igjen. Virker som jeg er på god vei. :) (fordi som ikke kan kl 2 prog, du skal sende hunden over hindret, der skal den sette seg, så skal du kalle den inn, den skal hoppe over hindret tilbake igjen og så skal den tilbake på plass )

Håper jeg klarer å beholde detta når jeg trener hund..og etter hvert kan ta det med meg i konk ringen :) Da kan måle om championat være innen en slags rekkevidde :9


Lex hadde en super bra lineføring, (gå på plass), han gikk med pang kontakt ca 40 m. Lengste han har godt med kontatk siden bronsemerket. Plassering i forhold til kneet mitt kan jeg pirke på seinere ;) viktigste er at han bibeholder kontakten.

Morro når det du planlegger, tenker å prøver ut funker :):):):)

Ha en fin aften...jeg skal begynne å tenke på om jeg skal starte i en offesiel lp konk ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, nå er dere på rett vei, gutter.....kjempebra jobba.

Gleder oss til å følge med og å høre hvordan det går fremover.

Som du vet ligger noen planer i lufta for N-kullet til neste år.....vi er jo invitert opp til Gävle hele gjengen, hehe

Stor klem fra turistene i Sverige :)
Anne-Marit, geir, Fancy, Sutti, Ibbe, Fixie og Fluffy:):)