Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 2. juli 2009

Laaaange late dager?

Lange er de, og de er litt late også, for verken lex eller jeg er så innmari glad i varmen..men vi overlever vi. Åretst første våteksem er kommet, lex har klødd seg etter ett flåttbitt og voila, våteksem. Slik er det med rottisen, så vi har tatt frem grønnsåpa og bacimycinen, for det er betent. Koste han på morran i dag og kjente en stiv hard "flekk" på kinnet hans..full av betenelsesveske...så da spratt jeg for førsta gang på mange dager ut av senga.. klipte ned pels, vaska med grønnsåpe og helte på bacymesin pulver. Det tørker ut såret og er bakterie drepende. Håper det går fort over...

Ellers har dagene gått i å gjøre en del erender hist og her..mens lex har liggi hjemme foran en vifte..(dvs han ligger litt unna, for den er litt skummel) og holdt seg kjølig... For i den bilen min blir det styggvarmt veeeeeeeeeeeeeeeeldig fort! Så det skal litt til før han tas med i bil om dagen..kvelden er bedre....

En ting jeg har reagert på...det dør stadig både barn og hunder i bil... Har folk slutta å tenke lurer jeg litt på da. Man kan sikkert skylde på at man er stressa og 100 andre ting...men å glemme hunden eller barnet i bilen.... Jeg dusjer lex før jeg setter han i bilen, har våte hånkler rundt om i bilen...MÅ jeg kjøre langt stopper jeg i det jeg synes lex peser litt fortere eller andreledes en normalt... Noen vil sikkert kalle meg nevrotisk osv..men heller det en å miste noe av det kjæreste jeg eier...og vite at JEG har tatt livet av det!

Jeg tror nok at de som har mista barn og hund i bil grunnet varmen, ikke har det så godt med seg selv etter på.... Og det er vel egentlig straff nok men...det burde i utgangspunktet ikke ha sjedd.

EN TING...SER DU EN HUND SOM LIGGER I EN BIL OM DAGEN OG DU IKKE FÅR KONTAKT MED DEN.ELLER DEN SITTER Å PESSER INTENST....RING 02800 (politiet) OG MELD FRA.... BE OM TILATELSE TIL Å KNUSE RUTA SLIK AT DU KOMMER DET INN TIL HUNDEN...DA KAN IKKE EIER ANMELDE DEG FOR INNBRUDD I BILEN.....HA ALTID MED DEG EKSTRA VANN I BILEN OG FUKT HUNDENS HODE, MELLOM BAKBEINA SÅ RESTEN AV KROPPEN.

Gjør den hunden den tjenesten...og du kan sørge for at ett menneske ikke blir ufrvillig draps mann :)

Nå skal lex og jeg dusje litt og bare slappe av :) Ha en fin dag.

Ingen kommentarer: