Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 4. juli 2009

Søvnløse netter....

Stirring i taket...svetten som renner.....dette er fra teksten til jokke og valentinerne. Ett band jeg hørte på i min spede ungdom. Husker mange av teksten til jokke. Det blir desverre noen søvn løse netter, for det er varmt å bo i blokk..vet det er varmere å bo i trehus å sånn. Men det er varmt nok her også. Og på toppen av det hele er jeg nødt for å ha på lex skjerm om natta slik at han ikke får klødd på våteksemen sin..og lex tørr ikke røre seg med den, så det blir litt piping å sånn på natters tid. Lurer på om jeg skal prøve å fjerne litt på skjermen slik at den ikke stikker så mye ut, men beskytter såret på kinnet hans... Så får jeg heller spørre vetrinæren vår om jeg kan får kjøpe en sånn som er helt gjenomsiktig.

I går kom det torden været som satte en stopper for bislett games en tur hit. Dæven døtte, det tordna og lyne hele tiden. Ikke noe sånn..lyn....torden. Mere tordenlyntordenlynlyntorden og for førsta gang mens jeg her bodd her i denne blokka gikk strømen her. Lex ville ut å sjekke hva den blinkinga og buldringa var..men når det slo ned ca 10 m fra blokka, og det ett par ganger så fant jeg ut at lex kunne få sitte inne å se ut på torden været.

Har en bordvifte som redder lex og meg fra den store svette døden, den er mere effektiv en det jeg hadde trodd. Hadde den på soverommet i natt...for å holde lex og meg avkjølt, han har sovet på hverandan de siste dagene, men tanke på ett nytt torden vær av samme kaliber gjorde at den muligheten ble borte..en liten stund...for lex ble stressa av å ha på skjermen, og starta da å pese, så jeg hjalp han ut på hverandan, og der ble han til jeg stod opp idag. Og da måtte jeg hjelpe han inn. Han peip noen ganger i natt, når jeg prata til ham og ba han legge seg falt han straks til ro. Men skal som sagt prøve å gjøre skjermen litt mindre. Og det ser desverre ut som det blir antibiotika på lex også...for det dukker opp små sår hist og her.

Utfordringen er å holde lex avkjølt uten å gi han våteksem....for lex roer seg bare ned etter å ha dusja. Men det har gått greit hit til :)

Vi gikk spor på torsdag, veldig bra...rolig og nøye på de to første sporstartene, spor 3 gikk det litt over stokk og sten..men veldig rolit å bra tempa alikevel :) det går frem over :)

I morra søndag er det spådd regn og torden... Jeg pers greier meg bra uten torden, men tegn tror jeg nok at det er greit at det kommer litt av :)

Ha en fin helg folkens...ta ting som det kommer..det prøver nå i allfall lex og jeg :)

Ingen kommentarer: