Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 10. januar 2009

Da vet jeg det....

I går hadde jeg en dårlig dag, på flere en 1 måte. Jeg har hvert på bedringens vei med hosta de siste dagene, og har trappa ned på medisiner. I går til tok den igjen. Pga forgje helgs hendelse, så har jeg tatt noen medisiner med rødtrekant på. Og av legen min fikk jeg en hostesaft også med rød trekant. Jeg leser pakknings vedlegg nøya og ser at mine medisiner ikke kræsjer. Og mengden hoste saft har hvert VEEEELDIG lav. 1/4 av det legen sier jeg kan ta. Og det av laveste dosen som er anbefalt. Og det funka til i går. I går tok jeg ingen av de medisinene jeg tok tidligere i uka, men jeg tok mere av hosta safta... max dose og det 4 ganger i løpet av dagen.

Kvelden er ett faktum, siste dose tas... jeg krabber i seng og føler meg litt svingstang... Ikke veldig, litt slapp. Merker at jeg ligger å funderer på hvilken dag det egentlig er... jeg sender en sms til en venn... (tenke på at jeg kunne sjekke dag på mobil falt meg ikke inn) Jeg får bekrafta at det er den dagen jeg mistenkte at det var. Og etter det blir det bare helt NYYYYDELIG å være meg.... Jeg får en følese av å være vektløs. Har ikke sovi så godt som jeg gjorde i natt på lenge. Kan love dere at jeg er glad for at jeg droppa den ene medisinen med rødtrekant i går. Hadde vel fortsatt svevd tenker jeg.

Det verste med slike medisiner er at man ikke får noe forvarsel om at man er på vei til å bli litt rusa...plutselig så er du det bare! Skummelt. Og jeg kan godt skjønne at folk blir narkomane. For den pausen jeg fikk fra alle bekymringer og angst i går. Dæven det var deilig, farlig deilig.

For å være helt ærlig er jeg glad for at jeg ikke har så mange piller igjen med rødtrekant igjen, og at jeg har noen prinsipper som jeg IKKE bryter. Jeg holder meg LANGT unna medisiner med rødtrekant når jeg skal kjøre bil dagen etter. Så uansett å mye jeg ønsker meg pause, så skal jeg kjøre bil i morra, bil på tirsdag og mest sansynlig onsdag, og torsdag. Da burde nok all virkning være helt ute av systemet. Pillene jeg tar sitter i systemet noen dager... Iallafall 24 timer.

Men jeg er blitt en erfaring rikere.. og veit nå hvor grensene mine går.... Medisiner med rødtrekant er farlige ;)

Ha en medisinsk rusfri helg ;)

Ingen kommentarer: