Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 13. november 2008

Spor...og spor.

I dag har ikke lex hosta og formen til begge dyra er bra. Så vi dro på spor trening. Bare meg og torill der da arne har fått kennelhoste og mikkel jobber. Og hvilken dag...sol og kjempe fint.

Jeg la ut spor til caro som han gikk kjempe bra...og jeg lot han ta intiativet helt til han ramla av lasset da han løp forbi en gjenstand og prøvde å finne den på bakspor. Torill fjerna den på min komando. Han skal ikke får løsning på bakspor. Etter mye surr og en hund som så ut som ett storf sp 7 m fra slutten av sporet hanka jeg bikkja inn og gikk litt vekk fra stedet han stod fast og han gikk spor rett på slutten. Ikke overvær på noen av gjenstandene og trikkeskinne spor og bra tempo før han ramla av sporet.

Emma gikk et greit spor, jeg prøvde meg som fotograf og fant ut at det ikke er ett yrke jeg burde begynne med. Mens emma gikk sitt spor mista hu potesokken sin. Jeg sa at den finner lex, for det den hunden ikke plukker opp er ikke verdt å ta opp. (mye av det han plukker opp er heller ikke verdt å pelle opp)

Jeg sa ikke noe til lex... bare gikk ditt emma hadde godt spor. Han hadde perfekt spor oppsøk, gikk sporet som emma hadde gått på trikkeskinner, perfekte vinkler og han stopper 40 cm etter emmas potesokk og finner den. Den hadde jeg pent godt forbi. Lex for godbit han fortsetter på emmas spor til tross for at jeg slipper han løs. Jeg går inn i skogen og sjekker at kroppen min ikke er skada etter å hengt på slep etter lex i skogen. Lex er faktisk innom sporet som mikkel gikk med vida sist ett par ganger og tilbake ved bilen stuper han inn i sporet som caro gikk. Jeg går mot bilen og tenker..."hvorfor i !"#¤%&/ må den bikkja være så slitesom å gå spor med. Han er jo et kjempe talent men jeg har mere en nok med å greie å holde meg på beina når lex går spor. Det er bånnspiker fra første meter... og han bruker alle sine 42 kg på å komme seg frem over. Det er vondt å gå spor med lex desverre for han har en sinnsyk nese. Han gikk sporet som emma gikk, ikke mitt etter trokk.

Håper vi finner en løsning, og at det blir spor kurs i des. For han her helt klart tallentet for det. Jeg bare greier ikke å "styre" driftene hans. Få han roligere i sporet.

Er stolt av lex, han fant potesokken. Og han gikk ett sinnsykt bra spor...men så alt for fort. Har hodepine etter å ha godt spor med ham. Er så dumt, det må finnes en løsning... for lex gikk vinkler og alt perfekt.

Nå håper jeg hodepine pillene virker snart.... natta..eller no.

1 kommentar:

Anonym sa...

Selvfølgelig er jeg frisk igjen til søndag:-))

Misunte dere i det fine været i dag.

Hilsen Arne