Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 23. november 2008

Å bjeffe mere enn man biter..?

Det er i allefall det min hjemkomune driver med. De er en av de mest hundefientlige komunene i dette fylket. Nabo komunnene er ikke særlig bedre. Takket være snille grunneier så kan man få trent hunder litt hist å her.

Det jeg reagerer på ar at de lager det ene forbudet å pålegg etter det andre, istede for å bruke hundeloven. Det er alle restreksjonene de trenger. De kan bøtelegge fører som ikke har kontroll på hunden sine. Nå har de innført helårs båndtvang som innbefatter at hunder skal holdes i bånd på badestrender, tettbegyde strøk, lysløyper og parker. Vet at dette gjelder flere av mine nabo komuner også.

Hva med å begynne å ta folk som ikke har kontroll på hundene, som binder det uten for butikker mm. Jeg vet om en med en gal hund som polititet anbefaler en å IKKE anmelde... det er jo riv ruskende idioti.

Hvofor kommer de med alle restreksjonene, polititet sier at dette er noe de ikke kommer til å prioritere... Så hvorfor i HELVETE skal de innføre alle restriksjoner når det ikke følges opp? Jeg er IKKE for utvide helårs båndtvang...

Jeg er sikker på at hvis min kommune hadde gitt politet resursene som de trengerfor å ta de som ikke har kontroll på hundene som bryter en lov vi alerede har. Så hadde de slippi å sette opp alle regler å være så utrolig hundefientlige. Har en sterk mistanke om at det er en del mennesker i komunestyret her som HATER hunder. Og det finnes mange eksempler på at det er en hundefører eller tre som ikke burde hatt hund, de blir ikke mere tatt eller stoppa ved å lage restriksjoner som polititet ikke kommer til å følge opp... Så hva er poenget.

Hva skal vi med enda flere regler og restreksjoner som ikke følges opp?

Folk gir mere å mere blaffen i å følger regeler, for det får ingen konsekvener. Er tydligvis det våre politikere er ute etter.

Den ene av kommunene droppa helårs båndtvang for de viste at det ikke kom til å bli prioritert eller fulgt av deres innbyggere. Flere som bor i min kommune sier at de kommer til å fortsette å lufte hundene som før uten bånd....

Hvorfor bjeffe mere en man biter... man mister jo bare respekt og troverdighet....

Nei, nå skal jeg dra å trene, en av grunneierne her jeg bor sitter tydligvis ikke i komunestyret, for vi er hjertlig velkommen til å trene hunden våres på hans mark. Hva skulle vi gjordt uten slike mennesker...

Min forakt for politikerene øker stadig gitt......

Ingen kommentarer: