Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 1. mars 2009

En helg med litt av hvert.

Idag var det en del som sjedde så det var bare mikkel og meg fra bruksgruppa på trening, så vi hørte med en vi begge kjenner om han ville være med å trene og det ville han. Koslig det.

Vi fikk kjørt igjenom budføring med begge bikkjene, og det er tydlig at jeg må trene budføring med forskjellige figuranter. For lex gjorde det ikke like bra med mikkel som figurant som med torill. Men han greide det :) Caro er nå forsøkst hund, en jeg skal gjøre meg kjent med øvelsene i de andre kl i lydighet. Slik at jeg vet hva jeg bør tenke på når jeg skal jobbe inn disse øvelsene med lex. Caro synes det er gøy å få trene han, og i dag var han først ut av bilen for en gangs skyld. Lex må lære at han ikke altid der først. Har skjemt han litt vel mye bort der. Lex imponerte meg i dag ved å ikke ta en ball som lå ved en kjegle som ikke var hans. Veldig bra av lex. Fant når jeg kom hjem at jeg har glemt igjen leka til caro og lex der vi trente så jeg får sveipe innom der i morra. Trenger mere konger å sånn.

På fredag var jeg å spiste en kjempe god pizza pai og fant ut at å prate om noen annet en hund når begger er mega intressert i det... i hund altså, så er det mer eller mindre omtrent umulig å prate om annet. Greide det når jeg ble "fulgt" til bilen. Siste luft av hund osv. Da prata vi om noen annet en hund. Fant også ut at når man ikke prater til hverandre ansikt til ansikt, så er det rom for masse missforståelser osv. Vi er på lang vei enig i hund og hunde hold, det er mere innlæring av ting man har forskjellig syn på. Og det gjør ting mere intressant egentlig. Man får nye perspektiver og ser problemer fra andre vinkler, og dermed finner man nye løsninger.

De jeg leier av, som er det offentlige sendte meg ett " ønske om god helg" brev. Det gjelder forlengelse av leiekontrakt, og da kan man justere leien til markedspris.... dvs at leia mi går opp med...15oo kr! Jippi og sånn...NOT!!!!!!! Må si jeg ble LITT sint! Men takk å lov så skulle jeg få pizza pai så det var et godt plaster på såret :9 (og prate med noen som er like brennede intressert i hund som meg)

Fant ut i dag at verden er liten, en jeg trener masse sammen med, viser seg at, kjenner søstra mi veldig godt , han jeg trener med har trent sammen med broren til svogern min i en helt annen sport en hundesport. Og han har kjent min søster i flere år faktisk. Det er litt sprøtt, for vi fikk først kontakt da vi gikk på samme hundekurs, år etter at han la opp med den sporten han kjenner søstra mi fra. Men slik er det med tilfeldigheter :)

Fant ett sted hvor det er kjørt skiløyper men ingen går på ski der...så bikkjene fikk strekt orntlig godt ut :) (løypa ender ett sted en aldri vil starte skituren sin) Nå ligger de å slapper godt av. I morra skal dagen brukes til å handle for og dele det opp... må finne en måte å merke foret til lex som skal ha en kg, caro skal ha 0.7 kg. Får se hva det blir til. Håper jeg finner klare og uklare poser ;)

Nå roper stolen min på meg... ha en fin søndagskveld :)

Ingen kommentarer: