Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 16. mars 2009

På søken...

Etter det meste.. på søken etter våren...på søken etter ro... søken på mat....på søken etter morro, en god latter..og hva ellers man må søke etter.

Jeg sitter og venter på våren og vet det er mange andre som gjør det...jeg må innrømme at jeg sender min venn skattejegern mange omtenksome tanker..... Luere på hvor store abstinenser han har nå...og hvor mange turer som er planlagt mens snøen har gitt ham en ufrivillig pause. Jeg kan i det minste trene søk med mine detektorer (les hunder) det er ikke like lett for min venn. Bikkjene kan søke ned i snøen, og de graver frem "skatten" selv. Jeg slipper å grave det frem... kanskje ikke så spennede som å grave frem en sølvring eller gamal mynt... men spenende på sin måte. Finner bikkja leka eller mister vi enda en leke...(ler)

Jeg skrev øverst om søken etter mat... vi har vel alle fått noen uventa regninger eller utgifter og har finni ut at vi må på vår egen lille søke ekspedisjon i frysere og skap. (eller skatte jakt om man vill) For når lommeboka er tom og magan romler er det utrolig hva som ender på tallerken ved middagstider... Jeg for min del fant en kotelett som prøvde å gjemme seg bak noen grønsaker som er fryst forbi gjenskjennelse... men jeg fikk taki den...og oppdaga at det var flere ting som var oversett når det var peng i lommeboka og de ikke like fristende tingene ble liggende, fordi man kunne kjøpe det som frista i butikken. Nå faktisk kan blir en god middag. Eksempel...fant noen tacokjøttdeig rester...og hadde bare en tortilla igjen.. fant en åpen men fult brukbar boks med mais... revet ost fant jeg også og voila...tacotortillapizza var et faktum og ganske godt var det også. Tilbake til dagens middag..den stakkars nakkekotletten skulle til pers... pærs.... vel dere skjønner hva jeg mener. Men hva skulle jeg ha ved siden av... jeg fant en eske med makaroni...pose med hvit saus... jeg fant også melk i kjøleskapet og se bak noen egg gjemmer det seg revet ost... en vår løk som etter å ha fått fjernet noen visne "blader" eller hva det nå heter...var frisk som den nettopp skulle hvert hentet fra jorde. Og vips en ny rett er født..nakkekotletter alla macaroni med ost og vår løk. Ikke smakten den så værst heller ;)

Vet ikke helt hva det blir å spise i morra...det finner jeg ut når jeg på nytt dykker inn i min fryser og ser hva jeg finner. Det mest spennede er så se hva slags tilbehør jeg greier å finne på... slik at maten smaker. Det som er litt artig er alle de nye oppskriftene og mat rettene man finner på...og som man tenker at denne må jeg huske.. men den går ganske raskt i glemme boka... for vi prater jo om reste mat.... eller?

Jeg liker å teste ut ting i matveien.. finne ut om ting kan være godt sammen.. ikke alt er det men der er noe som hører med når man er på søken etter mat...ny mat. Ny gamal mat?

Det er utrolig hva man finner når lagene med fryst mat, blir mindre å mindre...og alle de glemte tingene blir verdifulle. Føler at jeg egentlig bør avslutte dette innleget med noe dypt og med masse mening... men ikke idag. Tenker bare på min venn skattejegern som må vente på at moder natur fjerner lag på lag med snø slik at de små glemte og gjemte tingene kan blir funnet av noen som ser på dem som skatter... fordi de er det.. skatter ;)

Ha en fin vår kveld :)

Ingen kommentarer: