Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 31. desember 2009

Nye muligheter i 2010?

Jeg sitter her når det nærmer seg 10t igjen av 2009...og kjenner at jeg har ett strekt behov for å starte på nytt. Starte med nye blanke ark. For meg er det ett kjempe posistivt tegn...det at jeg er klar for nye utfordringer. Jeg er født i krepsens tegn, og er derfor en som trives best i sitt eget skall...og er varsom med å gå nye veier.

Jeg er en av de som tar vare på ting for minnenes skyld....frykten for å glemme noe, om det er posistivt eller negativt....og ta vare på gode minner er vel og bra...det er ikke fult så bra å ta vare på de dårlige minnene. Jeg er så klar for en ny start at jeg har lyst til å kaste alt det gamle å få inn nye ting. Her er det prat om ting...ikke hund bare så det er helt klart. Ikke har jeg lyst til å bytte ut vennene mine heller...for jeg trives ganske godt med de jeg har. Håper at 2010 gir meg muligheten til å treffe de litt oftere...

Jeg skal seriøst prøve å ikke la ting jeg ikke får gjordt noe med plage meg lengre en nødvendig, og jeg skal lære meg å ta en dag og en ting av gangen.

Jeg skal innrøme at jeg er nysgjerrig å spendt på hva 2010 vil bringe med seg....og det er opp til meg hvor bra eller dårlig 2010 skal bli..alt kommer ann på hvordan jeg takler det som kommer. Hvordan takle mot gang.....

Jo...2010 skal bli året hvor jeg starter med ny blanke ark og ikke enda ett år hvor jeg titter meg overskuldern hele tiden for å se om det som ligger bak meg, er likt det som ligger foran meg. For på den måten blir man på ett vis stående stille...og i verste fall går man bakover. Og det er denne gutten lei av. Nå vil jeg frem over...jeg vil vidre i livet mitt.

Jeg kommer til å omøblere i stua mi...kaste masse gamle ting jeg har tatt vare på i frykten av å miste noe jeg egentlig aldri har hatt...eller aldri kommer til å få. Tryghet og kjærlighet ligger ikke i døde ting...det ligger i levende vesner og bilder, brev.... Jeg har skapene full av ting jeg aldri bruker men som er tatt vare på i tilfelle jeg kan få brukt for det...og i stede skaper det irritasjon over at jeg ikke har noe sted å plassere det jeg bruker fordi det jeg ikke bruker er i veien.

Noe av det jeg kommer til å kvitte meg med er arve gods...ting jeg egentlig ikke hadde brukt for men tenkte at det var kjekt å ha for det var jo etter besteforeldrene...og jeg har oppdaget at de beste minnene jeg har av dem er ikke knyttet til sevice eller en gamal bok...minnene er knytta til høytider.....lukter...steder. Og tanker.

Jeg er klar for å leve MITT liv...mitt eget liv..ikke leve livet mitt via, gjenom minner....og andre.

Hmmm...2009 førte noe godt med seg oppi det vonde...."gutten er blitt voksen".

Så er det en ting til helt til slutt.....jeg har altid lurt på hvorfor de andre kan være seg selv å ha masse venner...og når jeg er meg selv så har jeg bare de faste vanlige (Og det er ikke negativt ment...for jeg vil ikke hvert de foruten)....og jeg har finni ut at folk for ta meg som jeg er....for jeg er en person som er plagsomt åpen..plagsomt ærlig og er ikke redd for å sparke opp dritt i motvind. Dette er den jeg er...og jeg tror jeg får bedre livskvalitet ved å være meg selv og akseptere at jeg ved å være ærlig og tro mot meg selv ikke vil ha så mange venner...være kjempe populær og ha noe å gjøre hver helg..... Jeg har de vennene jeg har, som godtar meg for den jeg er....og det holder lenge for meg. Da blir dagene hvor man kunne ønske man hadde noen å gjøre noe sammen med enklere å komme seg igjenom.

Jeg er meg...den du ser er det du får. Og jeg er utrolig glad for alle vennene jeg har i livet mitt hvor jeg kan være meg selv...som akseptere meg for den jeg er. Dere er gull verdt :)

Det eneste som står igjen nå er at...

Jeg og lex ønsker dere alle sammen...nærevenner...treningsvenner og andre venner ett riktig godt nytt år :)

2 kommentarer:

Skattejegeren sa...

Ja se der du Jimmy. Ser ut som du får nok å gjøre utover i 2010 også :-). Et riktig godt nyttår ønskes deg fra Skattejegeren

Anonym sa...

Godt nytt år til deg og skattejegern :)

Jimmy