Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 7. desember 2009

Ikke helt førjuls tiden jeg så frem til....

Før jeg skriver hva dette gjelder så vil jeg informere om at jeg er verdens mester i å male alt svart.

Som jeg skrev i forgje innlegg så viser lex en del symtomer på ting...alergi...og jeg skulle testen han denne uka. Så lenge greide ikke jeg å vente. Jeg venter på svar på flere prøver, men har fått svar på en prøve..

Lex har forhyde verdier på hvite blolegmer..spesefikt de som aktiveres når det er paracitter i kroppen. Og det kan være tegn på allergi mot paracitter. Og jeg som da maler alt svart, med caro s plager friskt i minne...er faktisk 1 år siden jeg fant ut at medisinene til caro ikke funka lengre. Er jo 100% sikker på at det viser at lex også har alergi...samme type som caro.

Ev midd som lex måtte ha er IKKE smittsomt. Har sjekka med vetrinær og ev midd som måtte sitte igjen på kroppen til lex er ganske døde.

Etter trening på torsdag oppdaga jeg utslett på lex, og kan trygt si at jeg gikk rett i kjellern og så for meg helvete jeg hadde med caro..du kan si jeg ble slått rett i bakken. En natt uten søvn dro jeg til vetrinær kontoret med tårer i øynene...etter å ha kasta opp pga sjokk/frykt hele natta. De kjenner meg veldig godt på det vetrinær kontoret..og de dyrepleierne der tok ekstremt godt hånd om meg..de prøvde å trøste etter beste evne.

Jeg slapp å sitte i venterommet sammen med de andre...og de mente det bare godt, men jeg havna på det rommet hvor caro ble avlivd. En annen vetrinær en den jeg gikk til tidligere i uka, kommer inn og bekfrefter infeksjon....hu ser på alle prøvene som er tatt av lex...og sier at det vil ta noen dager før man har svar på alle prøvene.

Jeg konkluderer ganske raskt med at lex har støvmidd og lager midd alergi, at aleri testen vill komme tilbake posistiv.

Da sier damen at det er ikke 100% sikkert...lovnader kunne hun ikke gi, og det skjønner jo jeg også....i dag så kan man si at jeg bærer preg av alt som har hendt og minnene med det sparket i magen hver gang medisinene ikke funka på caro, stadig infeksjoner.....kelfelx kur på keflexkur...jeg ser alergi uansett hvor jeg titter henne på lex.

Den første vertinæren som så på lex er en jeg stoler på og veit hvordan håndtere (med det mener jeg at jeg veit når han har en dårlig dag..vetrinærer er mennesker de også)....han sa at det kunne ta mnd før den ev alergiske reaksjonen til lex på midd ble borte.

Nå prøver jeg for harde livet å ta en dag avgangen....men det er ikke lett....for jeg finner som tidligere skevet 1000 vis at tegn på at lex har støvmidd alergi.

Jeg har sammenligna Caro og lex...det eneste de ha felles er røyting, flass og infeksjoner...lex klør også men hvis caro lå 8 av en skala på10, hvor 10 er max kløe..så ligger lex på 3. Røyte mengden er det eneste de har likt. Caro flasse ekstremt, lex slutta å flasse i løpet av 2 dager etter midd behandling...kløa på "alergi"stede ble også borte...lex er ikke SYK slik caro var...for caro lå bare å sov..orka ikke leke...etter 2 vendinger på lineføring så orket han ikke mere.

Lex har hvert med på flere turer og løper som en ojoj....caro måtte gå på store doser med keflex i minst 5-6 uker får vi så teng på at infeksjonen var på vei tilbake. Lex begynte med keflex fredag... (og det på en 50% mindre dose en caro) nå er det ingen tegn på infeksjon på de stede lengre...(men det kommer helt sikkert ett helt annet sted...kremt..har masse svart maling igjen).

Var oppe på trysil i helgen og du kan tro lex koste seg...var der med fatter og samboern hans. Lex løp løs hele tiden...han stor koste seg...vi gikk turer...han var ute aleine og bare løp og løp ogløp og løp..osv osv. Hvis lex IKKE er alergisk..(noen han helt sikkert er) så har jeg en anelse om hva som gjør at han røyter å flasser.....

Jeg mistenker at leiligheten min er den ev utløsendefaktor....og jeg er takk å lov i prossen med å søke lån slik at vi kommer oss vekk herifra. Har også fått svar om etablering av firma fra nav...nå er det bare skattekontoret igjen...så blir det å reg eget firma :)

Til uka så kommer også leiligheten min til å bli orntlig rengjordt og muligens får den også ett sårt trengende malingsstrøk. Vi får håpe at de små tingene bidrar til ett bedre inne miljø til vi får flytta på oss.

En ting til....hodet mitt trenger en hel haug med hjelp til å huske at LEX IKKE ER CARO....akkurat nå har sliter jeg veldig med det. Derfor er alle dagene fylt opp med noe. Jeg trenger en klapp på skuldern....hjelp til å tenke positivt og hjelp til å takle det som måtte komme.

Det kommer antaglig til å bli lenge mellom innlegene i bloggen...men jeg skal holde dere oppdatert....og dere...kan dere se om dere finner sånn førjulsglede noe sted...så si ifra. Jeg har vist mista min ett eller annet sted....hmmm..jeg hadden den da for ikke så alt for lenge siden...

Gjett hva jeg ønsker meg til jul....

Ikke slit dere ut nå i fjør juls tiden men jule gave handling og annet mas...gjør som meg istede...sett dere ned å bekymre på dere mage sår og dårlig matlyst..sove slipper du også...lettere hyper og nevrotisk blir du også...går å tørker støv og tørker over gulvene flere ganger om dagen...(hmm kanskje jeg går ned i vekt i jula for engangskyld..*ler*)

Jeg skrev jo for ikke så lenge siden det å prøve å se verden i ett positivt lys....så da får jeg prøve det...men lett er det ikke....

Til de jeg trener sammen med...ev midd som lex måtte ha er IKKE..jeg gjentar IKKE smittsom...da hadde jeg holdt oss laaaaaaaangt unna andre hunder. Vetrinæren fant ingen midd på den gre testen...og skulle det hvert noen midd der er de forlengst døde!

Nei...nå skal jeg bekymre meg litt igjen...dere andre får slite med julestress..og annet mas...send lex og meg noen positive tanker og kryss fingre. tær. poter, hover ol for at lex ikke er alergisk og at det som gjør at lex røyter ekstremt mye, osv er veldig veldig enkelt å behandle..og er lex i verste fall alerisk..så er det ikke reprise på caro...for lex holder seg frisk med help av riktig for...ev dusjng...og flytting...og må han på medisner så funker de så ekstremt godt at han kan leve lenge lenge lenge lenge....!

Nå har jeg gitt lyd fra meg...det kan bli en stund til neste gang...alt av henger av svar på prøvene som er ubesvart pr i dag.

Ingen kommentarer: