Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 27. desember 2009

Da er julen 2009 forbi.

Det er slutten av 3 juledag og jeg sitter å tenker på hvor bra denne jula her hvert..hvit jul, fått alt jeg ønsker meg..og har gjordt meg noen tanker om at det man gleder seg så mye til, er så altfor fort over. Jada vi er i romjula, og snart er det nyttårs feiring, hvor noe har nytt års løfter...og andre ikke. Jeg personlig har slutt med dem , for jeg greier bare å huske dem en mnd tid så er de i glemme boka. Vi mennesker er å blir vane dyr, uansett å mye en vrir og vernger på det.

Jeg hadde ett uhell her 2 juledag...alle ansvarlige hunde eieres mareritt...du går med hunden bånd og plutselig er ikke hunden i bånd lenger men stikker av gårde å det neste du hører er en slåsskamp..din hund som er løs. slåss med en anne hund som er i bånd. Jeg løper...ber om unskyldning der jeg plasserer hendene inn mellom slåssende hunder..forklarere mellom slaga hva som har sjedd og får bare beklaga.....vi for til slutt skilt de...lex har biti seg fast og nekter å slippe før jeg presser hånda mi ned i kjeften hans og klemmer. Da slippern. Det som slår meg er 2 ting..førern til den andre hunden er helt rolig..jeg er helt rolig...og lex er iskald..ikke nåe gå inn å bite for å skade...ikke noe kjeksing pga usikkerhet..lex har bit seg fast og bare står helt rolig og kontrollerer den andre hunden......... Den andre tar hunden sin å går. Og idag møtte jeg han igjen. Får beklaga på nytt og spør hvordan det har godt...mannen, en i min aldre sier at han er overaska over lex sin ro og at det ikke finnes ett enste hull i hunden etter lex sine tender..og det tiltross for at lex holdt så godt tak i den andre hunden. Han spør om rasen og synes bare lex er helt rå....(ikke negativt rå) at han er overaska over lex sin ro og at det ikke ble noen skader, Jeg beklager nok en gang og sier at det er bra at hunden hans ikke har noe skader og han sier "det er ikke din feil at hunden plutselig sliter seg, slikt skjer og igjn...helt rått at hunden din var så rolig og holdt det taket helt iskald og ikke en enesta skade..ha en fortsatt god jul"

Jeg kan vel si at akkurat det var hell i uhell...treffe en kar som synes at hunde som fløy på den hunden han hadde..var helt rå! Er første gang jeg har opplevd og du kan si at jeg nå trippel sjekke bånd og halsbånd før jeg beveger meg uten for min dør. Det som også er godt å vite oppi det hele er at lex ikke er en hund som går inn for å skade, for det kunne lex fort ha gjordt. Han gikk inn for å kontrollere den andre hunden...hva annet kan det være når lex står med litt av den andre hunden i sin munn og ikke slipper..lex er heeelt rolig...leeer ikke en muskel ikke tale om noe tak skifte..bare helt rolig står der..og det uten å lage ett eneste hull..lex der imot har hulle etter noen tenne på sitt ene kinn..og som fortjent spør du meg...og tenk å møte hunde eiern til den hunden din hund har satt tenna i og synes at hunden din er helt rå...og det var ikke noe som helst negativt..mere..WOW den hunden er helt rå.....

Jeg har aldri hatt en hund som lex..en hund som er utrolig vakker og snill...som er litt engstlig og forsiktitg av seg...som gjør stikk motsatt av det jeg er vant til at hunder gjør...de går på den svakeste...lex angrep caro når caro dro stikken vel langt med en hund som vi var oss...da gikk lex inn å blanda seg inn...og når uhellet nå var ute..så gikk ikke lex inn for å ta...men kontrollere...merklig....jeg kan si en ting..utrolig glad for at det ikke gikk verre en deg gjorde og det å møte en som tydligvis har enn viss forstålese av hund og at uhell skjer...en helt klart også en av denne julens beste julegaver...for som en kompis sa.."det er når slikt skjer at du har lyst til å grave ett hull i bakken...slenge bikkja nedi før du hopper etter selv" og det hadde han helt rett i.

Det er ene enste bismak på denne julen og det var et en mangla..så på lille julaften..juletreet var pynta...jeg setter meg ned klar for å kjenne julefreden senke seg...og får jeg veit ordet av det så bare fosser tårene nedover kinnet mitt...jeg anner ikke selv hvorfor med engang...det er bare noe som gjør fryktelig vondt...tårene bare renner og renner....caro...gull gutten....han mangla..første jula uten. Men det kom noe godt ut av det også...selv om caro har liggi å gnaga i bakhodet.....og det var å få ut mere av sorgen....og ta ett steg næremer det å la caro bli en del av gode minner...la caro få gjemme seg som ett godt varmt minne inne i hjerte rota mi....slik at jeg kan se lex når jeg ser på lex..og ikke se biter av caro i lex. For det er urettferdig ovenfor lex. Lett blir det ikke..men jeg har starta på den vonde men nødvendige veien....gi slipp på caro.

I skrivende stund føler jeg meg litt tom..men det er fordi at jula er over...det er som noen du gleder deg veldig til er over..man blir litt tom etter på...men det skal snart fylles opp men noe annet..planer for det nye året....og hva jeg skal ta med meg fra det gamle året..ting som er lært og erfart.

Jeg håper dere alle har hatt en kjempe fin julefeiring og at dere koser dere i romjula...og er det noen av dere som trener på ullevåll i morra..så ses vi der ;)

Ha en fortsatt fin romjuls tid ;)

Ingen kommentarer: