Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 1. januar 2009

Litt av en unskyldning....

Lurere på hvorfor jeg gidder å ta hensyn til andre. Jeg møtte en av de som gir beng i at det er helårsbåndtvang og det der det ferdes masse folk..og bor masse folk. Prater ikke om skogen ol nå.

Damen roper på sin hund og den gir... Nå var nok gutta mine litt mere en den ville gi seg ut med.. Jeg bemerker ROLIG at hun kanskje burde hatt hunden i bånd da det er helårsbåndtvang og hu fredes i tettbebygd strøk. Først nekter hun for at det er helsårbåndtvang. Jeg gjør oppmerksom på at der er det. Og at det har stått i media. (se linke lengre ned)Da kommer hun med at hunden er tjeneste hund og loven gjelder ikke for denne. Da greide jeg så vidt å være rolig å sier at jeg ikke kan se noe som viser at den er i tjeneste og at en tjeneste hund kun kan løpeløs når den er i aktiv tjeneste. Det øret hørte hun ikke på. Hun fortesetter å nekte på at en hund som man ikke har kontroll på, som er tjenestehund kan løpeløs.....?

http://www.oblad.no/article/20081122/NYHETER/402052278


Det jeg tenker er... hadde jeg hatt en tjeneste hund jeg hadde hatt så liten kontroll på, hadde jeg vært flau og ikke tørt å si at den var det..... Men det er nå meg. Og så vidt jeg kan lese av hundeloven skal hunden være under kontroll. Det være seg om det er gjeter hund mm. Og en tjeneste hund skal være merke på ett vis når den er i tjeneste.... Men kanskje jeg skal få bikkjene godkjente som reddningshunder mm og la de løpe løse her jeg bor til tross for at de er rottiser som folk er redd, og at lex ikke altid kommer inn når ting er veldig spennede. Caro vil jeg ikke ha løs fordi han er hannhunsagresiv og jeg ønsker ingen så vondt at hunden dems for ett mindre pent møte med caro. Men lex er en snill gutt, så han kan jeg jo la løpe løs... Himmel som det frister. Men som den kjedelige, hensynsfulle gutten jeg er så gjør jeg nok ikke det :)

Ha en fin varm inne aften :)

Ingen kommentarer: