Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 24. juni 2008

Vetrinærer å sånn...

Jeg kan ikke få rost vetrinærene jeg går til nok. Og jeg tenker på det jeg sier til kurs elever...Bruk tid og ressurser på å finne en vetrinær du kan trives med. Som tenker behandling av hund på samme måte som en selv. Om jeg flytter 15-20 mil fra min vet...hjelper ikke..jeg har finni en vet jeg kommer til å gå til så lenge jeg har dyr.

Caro sliter fortsatt med magen...nå har det som irriterte tynntarmen flytta seg og irriterer tykktarmen. Jeg så for meg fredagen på nytt da vi var ute i stad og han bæsja slim..så rødbrunt slim... (beklager detaljert språk, burde vel ha skrevet en advarsel) Ringer til vetrinæren som ber meg glemme det skrekk senario som norges vetrinær høyskole la frem om blodforgiftning osv. Ber meg ha tolmodighet...og ta kontakt med dem på torsdag hvis det ikke gir seg. (selvføgelig så kontaker jeg de blir caro akutt syk, han er feber fri) For hun er LITE VILLIG til å sette caro på noe antibiotika/pencelin fordi han er en KEFLEX(antibiotika eller pencilin) hund. Caro har pga alergien sin, perioder hvor han går på keflex i 6-8 uker for å ha en pause på 3 uker ....på det verste. Hu ba meg vurdere å sette han over på diettfor bergena på hunder med prob i tykktarm.

Det er ikke noe prat om at DU MÅ..., eller jeg SYNES at... Nå skal det også sies at de kjenner meg he he he he. De vet at denne karen her...han bruker ikke antibiotka osv så sant det ikke er nødvendig. Her er det natur produkter mv som kommer først. OG der er jeg sta! De respektere det og prøver å finne aternative behandlinger..... Kan man be om noen annet? Tvlisomt. Ikke er de av de dyreste på pris heller. De ligger midt på tre...

Folkens...spesielt de som nå har fått valper i hus...har du en vet du er fornøyd med fra før..bruk den...hvis oppdretter er fornøyd med en vetrinær..bruk den... MEN Vær ikke redd for å bytte vet hvis du ikke er fornøyd med den du går hos. Gå til en du føler at du kan stole på og som du har GOD KOMUNIKASJON med! Det gjør livet så mye letter når du får ett sykt dyr. Jeg får tips over tlf..de vet at jeg kjenner hundene mine...og at jeg kan vurdere symtomene på hundene mine. På caro som er en kronisk syk hund...så kan jeg ringe inn å si at nå er vi i gang igjen...og de fakser resept på de medisinene jeg trenger til næremeste apotek.

Jeg er kjempe fornøyd...for å si det pent!

Man kan vel si at mitt vetrinærkontor har fått en trofast klient. Er du heldig så må du bare til vet for vaksiner, rønken av hofter og albuer. Men har du max uflaks og får en kroniker som caro...da er det viktig at du har en vetrinær du stoler på og du vet har den kunnskapen du trenger til din hund. Vet også at vetrinæren jeg går til..vidre sender klienter de vet andre kan behandle bedre en dem. De får Giga stjerne i min bok.

Det finnes verinærer der ute som man ikke bør gå til, har hørt grufulle historier fra kurs elever. De gjentar jeg ikke her. Men det gjør meg bare enda mere glad for at jeg har finne MITT vetrinær kontor.

Ha en fin dag folkens.... nyt sola mellom regnbygene ;)

Ingen kommentarer: