Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 2. juni 2008

Bading

Som jeg skrev var det godt å varmt på fjellet, og det å avkjøle seg og hundene er noe man tenker på. Det ble stopp ved alle snøflekker for å spise snø, rulle seg og kose seg. (bikkjene altså..de spiste å rulla seg i snøen) Vann kulper var ikke så morsomme, men vann og avkjøling er viktig....

Lex er ikke redd for vann, vel ikke så veldig redd, han tråkker uti så lenge vannet er blikk stille. Caro derimot...han vil helst ikke bli våt på labbene. Men vann det fikk han på kroppen i det minste....(jeg helte vann over han) Lex må synes det var deilig å få kaldt vann på kroppen, for han sto helt stille. Ikke som caro som gikk rundt å rundt..komandon stå hadde gått i glemmeboka....

På lørdagen så hjalp jeg faren min med ett par ting, og hundene var sliten etter å ha godt turer hverdag. Og det var veldig varmt ute, så de lå rett ut. Jeg lufter de rundt hytta, finner en liten kulp hvor vannet er lunka... den er ikke dyp..så jeg kaster pinne uti...Tenk om jeg hadde hatt kamera... Lex tok helt av...løper å hopper uti... Jeg kaster uti pinner hele tiden. De har det kjempe morro... (spesielt morro er det å klenge inntil meg...)

LEX DRAR CARO MED SEG UTI VANNET! Caro bader...jeg trodde jeg hadde fått heteslag ett lite øyeblikk, lurte på om det jeg så var sant. Det var det. Caro vasser uti, han leiter etter en pinne som sank. Den finner man ved å snuse over vann..stikke snuta..og hele hodet ned i vannet..å prøve bite.. i håp om at men treffer pinnen..som sikkert er der ett sted. Det er caros måte. Lex tar krokodille varianten når han leita etter pinnen. Gapet åpent, i vannet...så går vi rundt i vannet til noe treffer munnen først da lukkes den. Var ett lite øyeblikk redd for at lex skulle få i seg litt mye vann når han brukte den lete metoden. Men det gikk veldig bra. Kjempe morsomt å se på. Sukk, hvor var kamera...jo på hytta. Hvor skulle det ellers være...

Bikkjene blir gode å våte... (jeg også..takket være caro og lex) og de har fått "trimma" litt alikevel. Og det uten å dø av varme. En kjempe fin avsluttning på en fin varm lørdag.

Ha en fin dag folkens...husk mye å drikke både til hund og eier :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hajo igjen!
Tusen takk for koselig hilsen i gjesteboken.
Hyggelig å treffe alle dere tre guttene. For noen skjønne sønner du har... Helt til å spise opp. Vi treffes nok snart igjen.
Klemz fra kjøkkenoppdrettern og Voff fra alle 10

p.s takk for hjelp til å passe bebissene....
p.s 2 har lagt bloggen din inn som link hos oss, håper det er greit.

Anonym sa...

Takker for hilsen i gjesteboka. Og flotte hunder du har. Trivelig oppdretter til Lex også da ;-)

Trener du i Follo forresten? Så du hadde link dit...

Mikkel

Jimmy sa...

Til aina først..takk og bare hyggelig å hjelpe det var kjempe tungt å stå utenfor bilen din å se på valpene...og det er helt ok at du legger bloggen min som link på deres side..synes bare det er hyggelig.Legger inn link til deres side også...du skriver så knall bra komentarer på valpene bla. :)

Så mikkel, takkar, jeg trives veldig godt med oppdrettern til lex ;) og ja jeg trener i follo, tirsdager lydighet og tor/søn spor. Du kjenner til follo?