Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 21. juni 2008

Da er gårdsgutta hjemme igjen.

Vi har hatt det kjempe fint. Til tross for møkka vær. Igår var det fint vær...den siste dagen. Ellers har det regna ganske bra. Bikkjene har hatt det toppers, kunne løpe løs...gå turer i skogen som ligger 50 m fra huset. Andre hunder å leke med.

På tirsdagen ver jeg med å trene indian til å bli håndhest, dvs at hesten går i leietau etter en annen hest eller vogne som vi kjørte. Det var trygve traver som dro vogna. Indian er en ponni med egne meninger, og litt små ramp. Turen gikk greit...ett stykk nervøs meg som var redd for å ramle av vogna, eller at indian skulle tråkke i hjula på vogna. For den lille rakkern ville ikke gå bak må skjønne. Her skulle vi helst gå ved siden av trygve. Kjente at den ene armen min og nakken på den ene siden begynte å bli sliten. For selv om indidan er ponni..så blir de kg ganske tunge å dytte på i lengden.

Når vi kom tilbake så var indian så sliten at anka ville prøve å filer hover, som jenter filler negler..men disse neglene sitter på en hest..ponni. Og jeg holdt mens anka holder på med indian.. og i den tro at indian ville kose når han kom med mulen sin å snuste på jakka, lot jeg han snuse...... Jeg har vel aldri tatt så feil. Indian ville spise jakka å håpe han greide å bite litt i tillegg...det er jo så moro. Når han ikke fikk biti meg lenger...vel da ventan til jeg ikke var oppmerksom og prøvde å sette tenna i rumpen på anka som mer eller minder ba om å bli bitt i den når hu veivet med den foran trynet til indian. (dvs når indian snudde hodet) Men anka kjenner lille ramp. Så han fikk ikke bitt. (indian virka litt furten etter på men...pytt pytt) Så skal trygve stelles..noe som går av seg selv. Så er det inn med hester på beite. Som også går bra.


Så er det lufting av egne hunder...og innimellom ankas som er de nye leke kameratene.

Lex kom med en overaskelse....peik er en blandings hund som er nesten dobbelt så gammel som lex. Peik er en veldig koslig hund...som vet hvordan man finner gobiter å sånn. I bilen min lå det noen gamle gobiter i en pose..de tar peik. Det oppdager lex..som løper til peik, å prøver å stjele den fra peik..peik sier i fra..jeg hører at valpene krangler å beveger meg ditt de er... (i tilfelle jeg måtte gå inn å stoppe krangelen). Tror du ikke lille lex drar av med seiern du. Man prøver ikke å ta gobiter fra vår bil. Jeg går mot lex for å se om han ville forsvare gobitene sine ovenfor meg.. nix..da var vi den snille lille lex som fortalte pappan sin at du er den største..bare ta gobitene du. (jeg fjerna posen for å hindre flere diskusjoner)

Peik fikk føle caros innpåslitenhet..og når caro gikk for langt..i følge lex..(ikke ifølg peik) så går han inn å biter caro..går rett i mellom caro og peik.... Lurer på hvordan lex vil utvikle seg,( jeg synes dette er spennende)

Dette innlegget ble langt..må bare nevne at ajax..puddel, er den med høyest rang...for caro overså ajax. Vi tok alikevel ikke sjangsen på å la de løpe løse sammen. For jeg kjenner caro...finnern ut at han kan utfordre så gjør vi det. Skal senere fortelle når den minste katten på gården (lille mus) prøvde å gi meg hjerte innfarkt neste gang.

Jo..jeg klappa en katt! Jeg har angst for katter..jeg er livredd dem..(blitt bitt hvergang jeg har prøvd å nærme meg katter) Så går sara på bordet foran meg..stiller seg opp, og før jeg veit ordet av det...så klapper jeg katten. Ramlet nesten av stolen der jeg satt. Og ikke ble jeg bitt heller.

Vi takka anka, kåre, walter, karl, trygve, leiv vidar, indian, lille mus og sara for en kjempe fin uke. Vi har kost oss masse. Håper ikke det blir så lenge til neste gang :) Og Kåre..takk for mat og hyggelig prat. (kåre var kokken mens jeg var der)

Det er sol ute..må ut...ha en fin dag i solen :)

Ingen kommentarer: