Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 13. juni 2008

Skattejakt...

Jeg har en god kamerat som driver med skattejakt...så med tom lommebok og en kropp som skrek etter noe godt..så måtte jeg på skattejakt også. Forskjellen på min kompis og meg, er hvordan vi finner skattene våre. Og ikke minst hvor. Han bruker metaldetektor og bil....jeg nesa og beina.

Jeg starta med å reise meg fra go stolen med stø rettning mot kjøkken skapene...nesen fin insstiles og hjernen skjerpes. Hvor kan skattene ha gjemt seg..ble alle skattene funnet sist jeg var på søken. Jeg åpner med spennig skapene...flyter på alt annet som står inni dem...blikket skjerpes...alle poser sjekkes...kun middager og suser så langt...søken fortsetter...oj oj...vanilje krem...som går ut på dato den 19 jippi...en god start.... Jeg leiter med spenning videre...en pose som viser gode singaler...ser bra ut...fargen på posen ser lovende ut... Jeg holder pusten....snur posen. JA...der var skatten min... Jeg var lur nok og kjøpte mere enn en pose sist det var på tilbud... Det blir godsaker denne helgen også.....

Så..på posen står det at man må ha ting oppi for att skatten skal virklig bli en skatt....jeg har det..vann og olje...bra. Blander sammen alt som skal blndes...og ser inn i skapet...jeg har glasur også... Her kommer den ene etter den andre skatten frem. Oj oj oj...dette blir bra. Jeg heller det jeg har blanda sammen i en form...ovnen er stilt inn på 180 `c. Formen dyttes inn...forventingene er fortsatt like høye om når søket startet... Minuttene går tregt... Jeg titter inn i kjøleskapet...æhhh rabarbra suppa...(snille naboer med rabarbra) Den er litt syrlig...sammen med det i ovnen...og vaniljekrem...det må bare bli godt det! Endelig er det i formen ferdig... det må avkjøles.. De sier at de som venter på noe godt ikke venter forgjeves men...så treeeeegt tror jeg ikke klokka har gåttså tregt noen gang..(jo, når jeg skulle hente lex)

Så er det i formen ferdig..og middagen er spist opp. Jeg har lært att man får ikke dessert før man har spist opp maten sin. Perfekt timing. Det lukter så godt..og en liten tyv smaking forteller meg at resultatet er perfekt. En posekake har aldri og vil aldri smake så godt som denne kaka. Jeg deler opp kaka..fyller på med rabarbra suppe...så vanilje krem...og på toppen...lys sjokoglassur....mmmmmmm nam nam nam nam.

Når man finne slike skatter i skapet...da gjør det ingenting om det regner ute...at lommeboka er tom. Da bare nyter man livet...koser seg...nyter hver eneste bit.

Hvis dere vil vite mere om det å finne skatter...skatter som smykker...gamle mynter osv..gå ned på siden min..og klikk på navnet per.... Ikke bare finner han masse intressante ting..men han er utrolig flink til å beksrive opplevelsene sine. Jeg er blitt avhenig av å lese bloggen hans. Og han er den som inspirete meg til å gå på min egen skattejakt. Takk per...tenker på deg her jeg sitter å koser meg med kaka mi...nam nam nam.

Måtte ta bilde av godsakene... :) (se bide under...resultatet)

GOD HELG FOLKENS ! Håper dere finner noen skatter også :)

Ingen kommentarer: