Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 2. november 2010

Lex besto Funksjons analysen :)

Da er det overstått, det var tidlig opp lørdag morgen, været var ikke koselig men det regna nå ikke når jeg gikk med lex.

Som vanlig var lex høyt oppe. Testen starter med en eier som henger på slep etter hunden. Lex hilser på alle, så er det lille haren...han løper ut og når filla ligger passiv på slutten står lex og ser på den og luerer på hva som er poenget med å ta den...han får ferten av figuranten og tar seg en tur for å finne han i stede. Så er det tilbake å til store haren, lex løper ut, tar en vid bue...løper rett inn. Så er det Figurant skogen, der ser ikke jeg så mye...men han kommer i fullfart..har god tid på vei tilbake...er ikke helt ferdig med det røret som lilleharen forsvant inn i. men han kommer nå tilbake...så er det kjeldedressen...så ikke helt hva han gjorde..tror han trakk seg litt unna, men går rett inntil. Så er det sosialkamp..lex snur ryggen til det som kommer..sitter å ser på meg og når jeg kobler løs løper han rett bort til det som står der...der etter er det kjelken...lex ser på den...observerer den...og søker seg rolig bort og ferdig. Der etter er det spøkelsene, lex ser på dem..ha halen nede. Ikke mellom beina men lavt nede...ved ca 5-6 m bjeffer han. Når lex slippes løs så løper han rett bort til det ene spøkelse også stikker han unna...og bruker veeeeldig lant tid på siste spøkelse. Røret med der den lille haren var får masse besøk. Så til slutt er det skudd..lex drar ikke så intenst i fille de sek det smeller...men drar og er ferdig..så i pasiv så ser han dit skuddet kommer fra. Har en skudd fast hund.

Fikk tilbake mld om hunden og fikk vel bekrefta en del ting og det er at det finnes ikke mye dominans i lex, ikke så mye mot heller. Skarpheten den er det vel jeg som har av oss to. :P

Skulle jeg brukt lex som tjenestehund hadde jeg sitti å grini nå, men det skal jeg ikke. Jeg har fått den perfekte hund til å trene lp med, trene bruks med. At lex, i følge dommer, var urasjonell når han sjekker ut det som står foran ham...tok det litt tid før jeg skjønte. Lex er ikke forsiktig når han sjekker ut det som kan være farlig. Han går rett bort...som dommern sa....godt det ikke er bjørn i oslo for da ville han bli spist. Jeg har ikke noe problemer med tilbake mld jeg fikk. Jeg elsker lex, han er en livsglad hund, han er gjenom snill. At man ikke helt skjønner hva som skjer i hodet hans er en helt annen sak. Fikk ogås bekrefta av dommer at det ikke er så rart at jeg klør meg i hodet å ikke skjønner helt hva det er lex driver med...for dommern skjønte det heller ikke.

Merker jeg har mange sp, og jeg kommer til å treffe dommern igjen...og da vil han få dem. En av dommerne var Sverre Kirkemo, og han treffer jeg jo innimellom.

Det var litt gøy å se at brødrene til lex hadde det til felles at de tok seg turer på egenhånd mellom momentene, søsknene holdt seg hos fører. Så de hadde mye likt. Det var ingen skarphet på noen av dem, de skårte ikke aller høyest på mot de som hadde det, tror det var 1 som fikk 3 på mot, og det var en av søstrene til lex. Men ta det med en klype salt for jeg har ikke oversikten over hveem som fikk hva.

Det var også kjempe koslig å hilse på søskna til lex igjen, er en stund siden sist, og det å se ene broren til lex med sterk grad hd med forkalkninger i så fin form i en aldre av 2 år og 9 mnd var koslig. En av brødrene til lex ble avlid pga hd tidligere i år. Det ser ut som det går bra med det andre søskna også.

Testen er overstått og bestått :)

Det var prat om å samles sommern 2011,,,jeg håper at det blir mulig, være sammen alle søskna og har det morro sammen. trene litt av det ene og det andre :)

Uka er godt i gang..og til helgen er det fri..følse som det er en stund siden sist. Veit dere hva...at til fredag er det 50 dager til julaften :)

Jeg er juloman..elsker jul..dvs jeg elsker kosen, familien samles til kos og hygge, pynte med nisser og levende lys, senke skuldra og kose seg :) Jeg HATER stesset og maset..så i år så skal gaver og alt være på plass i god tid før julestresset starter:)

Avslutter med ett bilde av koseklumpen til fatter :) Ha en fin fin uke :)

Ingen kommentarer: