Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 15. november 2010

Balsam for sjelen...

Våknet i dag til ett stk lex som fortalte at det var på tide å stå opp. Var vel ikke helt enig det..hadde lyst til å sove litt til. Men lex gir seg ikke...da hadde han nok en grunn til at han vil ut. Jeg kommer meg ut av senga...tuslser ut i stua og får se en balkong kasse full av snø...da kommer smilet og humøret stiger med maaaage hakk. Derfor lex ville ha meg opp av senga :)Tur i skogen ramler ned i mitt hode. Det skal vi. På med klæra i en fart...avtale i oslo senere i dag...og ut i skogen bærer det. Så utrolig deilig. Lex løper rundt i fullfart..ruller seg i snøen og orntlig koser seg. Jeg lytter til mine egen steg som lager den knitrende lyden som kommer når man går ute i kram snø...koser meg med å se på træra som har masse snø på seg....kjenne roen og en deilig glede spre seg i kroppen..kjenne smilet som kommer fra hjertes indre rom sakte men sikkert ta plass i ansiktet mitt. Kjenne at kroppen sprenges av glede..dæven døtte å godt det er. Det er lenge siden.

Det er svært få ting som er bedre en å se en hund som løper rundt av ren livsglede..som kosere seg...viser med hele seg at "fatter det er snø...så kuuult" . Bare helt herlig..og i tillegg så er det snø på trærne...på bakken..man går litt i en slags eventyr skog...deilig vinterlandskap. Bare du og hunden...stilheten som kommer i skogen når det er snø vær. For meg er det balsam for en litt sliten sjel.

Denne dagen skal jeg bare nyte..jeg veit at det er veldig lite sansynlig at snøen blir liggende..derfor skal jeg ta vare på hvert eneste sekund. Lagre det i alle krinkler og kroker i både hjerte og sjel. Slik at jeg kan ta det frem til en dag jeg trenger denne følesen igjen :)

Så over til noe helt annet...litt om uka som har hvert. Mandag, tur i skogen, tirsdag var det vel ett vrinet sommmerdekk som ble fjernet og vinterdekk satt på, onsdag så ble det en avslappnings dag..ingen trening den dagen. Snødde ganske mye da. På torsdag var det ut å handle alle julegavene for i år..og det ble gjordt. Alle gaver ble funnet...og er nå pakket inn. På fredag var det tur i skogen og gjøre rent her hjemme. Lørdag..da gjorde jeg og lex ikke så mye...og i går var det trenig igjen. Lex fikk spor og for en gang skyld tok han den første pinnen og gikk ett greit spor..første delen var veldig bra..siste delen ikke fult så bra..han gikk ca en 2 m til venstre for sporet og hoppa over slutt gjenstanden..holdt han igjen til han plukka den. Er fornøyd med lex. Han fikk en kort runde i skogen etter sporet. Ser ut som jeg endelig har finne en måte å greie dagene på, som gjør at jeg for mere ro til å greie det hverdagen krever av meg. Og for meg er det ett ganske stort gjenombrudd ;)

Denne uka er det vel litt å gjøre...i morra er jeg koordinator på ski ishall, follobruks har treninger der. Onsdag er det trening, torsdag står foreløpig tom...mulig en tur til oslo? Fredag er tur i skogen, da skal jeg se om jeg ikke skal gå en av de litt lengre turene jeg pleide å gå før. Lørdag er det sport, endelig er ski sesongen på tv i gang igjen. Søndag er det trening og bare 1 uke i gjen til advent :)

Kan jo ikke avslutte uten å skrive om follofotball som i mine øyne vant sølv medaljen i går. At lille follo kom så langt er velig bra. Kjempe stolt av dem :) Nå får vi bare håpe at klubben greier seg og at det ikke tar 10 nye år før de er i en cup finale igjen :)

Ønsker dere alle en kjempe fin uke...kos dere masse..inne om du ikke er glad i snø, og for deg som liker snøen..kos deg ute og nye den så lenge de kan :)

Ingen kommentarer: