Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 21. november 2010

Ensom trening...

Vel i dag var jeg ikke ensom, for i dag kom Erlend med sniff og smule å trente sammen med lex og meg. Det har hvert litt kaldt i det siste, så istede for å legge spor og være i ro i minst 20 min og fryse av seg både det ene og det andre, så har jeg trent felt. Og Erlend var litt nysjerrig på det å trene felt så han ble med i dag :) de andre jeg vanligvis trener med har ikke hatt muligheten til å trene denne uka. og sånn er det bare.

Onsdag bestemte jeg meg for å trene uansett om de andre kunne være med eller ikke. Jeg dro av gårde litt tidligere, annkomer, tråkker opp ett felt, legger ut gjenstander og tar med lex i en tur i skogen. Når turen er godt, så settes lex rett på feltet. Han er flink, plukker alle gjenstander uten om 1. Så er det hjem. På den måten rakk man aldri å fryse :) Er ikke ofte jeg greier å trene bruks aleine, har vel helt ærlig aldri trent bruks aleine tror jeg. Nå har jeg gjord det også. Nå gjenstår det å se om det blir nok en ensom trening til onsdag igjen. Og blir det det så har jeg en plan for den treninga også. Felt og spor :)

Sniffen og smula fikk sitt første felt og jeg synes de var veldig flinke. Lex plukka alle gjenstandene i dag, og etter på fikk han en tur sammen med snifffen og smula.

Så litt om uka som har godt, mandag tur i skogen, tirsdag ble det inne trening her hjemme, onsdag trening ute i skogen, torsdag fridag, dvs for lex, jeg har slipt ned noen vinduskarmer og har nå ett strøk med maling igjen på dem. Fikk ny verandadør med hvite karemer og hvit dør og har vindus karemer som erbrunlakerte :(..de er nå hvite. Fredag fikk lex 2 timers tur i skogen og jeg fant ut hvorfor alle hundene mine har tatt av på ett spesielt sted i skogen...nemlig ELG....det var tett i tett med elgspor der. Lex var helt vill...løp runderings slag på begge sider etter elgen. Takk å lov inge ferske spor, og når det var unne gjordt var det tur til båstad å hente for til gutten.

Uka som ligger firan meg er stapp full, i morra er det tur i skogen før en privat time, tirsdag er det harry tur til sverige, onsdag er det trening, torsdag muligens en privat time, fredag er det å sette nesa til degernes og være heste passer, og det blant per ulv og flokken hans. Skal innrømme at jeg er litt spendt, en ting som er helt sikkert er at lex ikke kommer til å løpe løs der nede...blir spennde å se hvordan han reagerer på lukta av ulv, som jeg mistenker at ligger ganske sterk over området der.

Jeg håper jeg får se ulv...vill ulv...skal ha med kamera og håper jeg får tatt bilder av dem. De er vist nok vel tamme de ulvene og fyrkten for mennesker er ikke slik den burde være. Noe diskusjon om ulv har jeg ikke planer om å starte for det eneste som skjer at du får de som skal ta vare på ulv for en vær pris eller de som skal derpe ulv for en vær pris og det gidder jeg ikke bruke tid på.

Og når den helgen er over ligger det en ny uke foran meg...og hva den bringer med seg...vel...det veit jeg neste uke...da har vi faktisk starta på desember :)

Ha en fin fin uke..uten stress og mas :)

Ingen kommentarer: